X
تبلیغات
خودرو برتر - کیا KIA
تاريخ : دوشنبه 1392/12/12 | | نويسنده : کامبیز

 

نوع فایل : PDF

نوع زبان : فارسی

حجم فایل : ۲۶.۹ MB

تعداد صفحات : ۴۲۲صفحه

نوع صفحات : سیاه و سفید

مرجع : سایت شرکت اطلس خودرو

 

-------------> دانلود



تاريخ : یکشنبه 1392/12/11 | | نويسنده : کامبیز
به گزارش افکارنیوز، پراید تا سال ۲۰۰۰ در کره مونتاژ می شده است ، از ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ نسل دوم آن با نام ریو تولید گردید که وارد بازار ایران نیز شد و پس از آن کیا موتورز در سال ۲۰۰۵ نسل سوم آنرا معرفی نمود که با نام ریو باز هم بر سر زبان ها افتاد ، البته در اینکه این خودرو ظاهری شبیه به پراید داشته است ولی با تغییرات بیشمار ، آنرا New Pride نیز شناختند . این خودرو تا سال ۲۰۱۱ بر روی خط تولید قرار داشته و پس از آن ریو یا همان نیو پراید با ظاهری کاملا جدید و زیبا روانه بازار گشته است .

این خودرو از سال ۲۰۱۱ تا به امروز بر روی خطوط تولید این شرکت قرار داشته و نسل چهارم خودروی پراید بوده ، در برخی از بازارها با نام پراید و در برخی دیگر با نام ریو شناخته می شود .


پراید جدید یا همان نسل چهارم آن که با نام ریو نیز شناخته می شود ، دارای ۲ موتور ۱.۲ لیتری و ۱.۴ لیتری می باشد که به ترتیب ۸۷ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۱۰۷ اسب بخار در دور موتور ۶۳۰۰ دور بر دقیقه تولید می نماید ، البته یک موتور قوی تر با توان ۱۳۸ اسب بخار و به حجم ۱.۶ لیتر نیز برای این خودرو کوچک و دوست داشتنی در نظر گرفته شده است .

این خودرو از نظر ایمنی دارای ۶ ایربگ بوده و سیستم های ASB , EBD به صورت استاندارد بر روی این خودرو قرار دارد . از امکانات دیگر می توان به سانروف ، سنسور پارک عقب برای پارک بهتر خودرو ، سیستم گرمکن صندلی راننده ، سنسورهای نور و باران ، سیستم ورود و خروج به خودرو بدون کلید و موارد دیگر را که برای این خودرو در نظر گرفته شده است ، اشاره داشت .

این خودرو مجهز به ۲ دوع جعبه دنده ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک می باشد که برای یک خودروی شهری کوچک انتخاب مناسب و خوبی می باشد .

حال امیدواریم خودروسازان داخلی با الهام گرفتن از این خودروساز کره ای که شاید نیمی از قدمت خودرو سازان ایران را ندارد ، قدمی برای تولید محصولاتی بهتر ، ایمن تر ، زیباتر ، کم مصرف تر و ... ، بردارند.

منبع : افکار نیوز



تاريخ : یکشنبه 1392/12/04 | | نويسنده : کامبیز

 


مشخصات فنی کیا اپتبما 2013 شرکتی

- حجم موتور  : 2359 سی سی

- تعداد سیلندر :4

- تعداد سوپاپ : 16

- گیربکس : 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک

- ترمزهای جلو و عقب : دیسکی

- قدرت : 177 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه

- گشتاور : 236 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه

- طول : 4845 میلی متر

- عرض : 1830 میلی متر

- ارتفاع : 1455 میلی متر

- شتاب 0 تا 100 : 9.5 ثانیه

- حجم باک : 70 لیتر

 

 

امکانات کیا اپتبما 2013 شرکتی

- صندلی ها چرم

- صندلی های جلو برقی

- حافظه صندلی راننده

- گرم کن و سردکن صندلی های جلو

- سقف پانوراما

- تنظیم آیینه های جانبی برقی

ـ آیینه های جانبی تاشو برقی

- کروز کنترل ( سیستم تثبیت سرعت خودرو )

- پدل شیفتر ( دنده پشت فرمان )

- ESP , EBD , ABS, HAC

- کیسه هوا 6 عدد

- سیستم ورود بدون کلید ( keyless go )

- دکمه استارت استاپ

- دوربین عقب با نشانگر روی آینه

- سنسور دنده عقب

- سیستم صوتی حرفه ای اینفینیتی به همراه ساب وفر

- سیستم صوتی با پورت USB , AUX , IPOD و قابلیت پخش 6CD بصورت MP3

- رینگ آلومینومی ۱۶ اینچی 

 - dey light

- شیشه شور چراغهای جلو

- سنسور باران

- سنسور نور

- جلو آمپر طرح کادنزایی

- سیستم هوشمند روشنایی چراغهای جلو

 - سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه ( dual)

- دریجه سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب

- شیشه های جلو و عقب برقی ( شیشه های جلو اتوماتیک )

- سیستم مدیریت پیمایش

- سیستم ECO

- اگزوز دوبل

- تزئینات طرح گرانیت و چرم فرمان و دسته دنده

- دستگیره های داخلی و بیرونی کروم

- چراغهای جلو و عقب LED

- چراغهای جلو زنون

- سیستم ضد سرقت

 وضعیت گارانتی

5 سال یا 150.000 کیلومتر هر کدام که زودتر فرا برسد.

ارائه دهنده خدمات پس از فروش : شرکت اطلس خودرو

 



تاريخ : یکشنبه 1390/07/10 | | نويسنده : کامبیز

خودرویی که امروز قرار است به معرفی آن بپردازیم، نسبت به دیگر خودروهای وارداتی خیلی در خیابان‌های تهران به چشم نمی‌آید. وقتی تیراژ واردات آن را نیز از نمایندگی پرسش کردیم، آن را جزو اطلاعات محرمانه شرکت دانستند. در هر حال امروز به سراغ یکی دیگر از محصولات کیا به نام کادنزا رفته‌ایم.

 

گفته می‌شود که از سال 2009 که تولید خودروی اپیروس در کمپانی کیا متوقف شد این شرکت برای جایگزینی آن خودروی کادنزا را معرفی کرد. اما مشخصات فنی این خودرو از این قرار است. موتور کادنزا 3500 سی سی حجم دارد و 286 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. پشت فرمان این خودروی شش سیلندر می‌توان سرعت 230 کیلوتر بر ساعت را تجربه کرد و در عرض 2/7 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر رسید. همچنین کاندزا دارای گیربکس شش دنده به صورت اتوماتیک است.
این خودرو دارای باک بنزینی 70 لیتری است که در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 36/9 لیتر بنزین می‌سوزاند.
از تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به سیستم ترمز ABS - ESP - EBD، کیسه ایمنی هوا (ایربگ ) راننده – سرنشین جلو – جانبی – پرده‌ای مجموعا 10 عدد، فرمان تلسکوپی با قابلیت تنظیم دستی، تنظیم برقی و گرم کن صندلی های جلو، سانروف و پرده برقی عقب اشاره کرد. این خودرو با قیمت 65 میلیون و 730 هزار تومان در نمایندگی‌ها به فروش می‌رسد.

مدل :
3.5 لیتری - فول آپشن شرکتی 2011

مشخصات موتور و دنده :
شش سیلندر 3500 سی سی - 6 دنده اتوماتیک - 286 اسب بخار


امکانات ویژه :
استریو CD/MP3 با شش بلندگو جی بی ال و کابل آی پاد / پشتیبانی یواس بی ، شش تعویض گر سی دی ، اثاثه و لوازم داخلی پارچه ای یا چرمی ، صندلی های جلو برقی ، سیستم هوشمند ورود بدون کلید ، دکمه استارت ، چراغهای مخفی ، چراغ های مه شکن ، شیشه های برقی ، آینه برقی ، اندازد رینگ های 16 یا 17 اینچی آلیاژی ، دو منطقه اتوماتیک ، سقف پانوراما شیشه ای ، پرده عقب برقی ، برف پاک کن سنسور به باران ، کروز کنترل ، ناوبری ، تهویه مناسب صندلی های جلو ، دوربین عقب ، نورپردازی داخلی، ویژگی های ایمنی شامل کنترل ثبات ، هشت کیسه هوا ، ترمز ضد قفل ، پشت سریهای فعال و ABS برای چهار چرخ ترمز دیسک - حداکثر سرعت 230 کیلومتر - شتاب صفر تا صد 7 ثانیه - مصرف سوخت در 100 کیومتر 9.2 لیتر



منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : دوشنبه 1390/07/04 | | نويسنده : کامبیز
در پنج ماه نخست امسال نزديك به هزار و 700 دستگاه از خودروهاي ساخت شركت كياموتورز كره‌جنوبي وارد ايران شد.

به گزارش ايسنا كيا در حالي سال قبل از توقف صادرات خود به ايران به دليل تحريم‌هاي بين‌المللي خبر داد كه ارزش واردات محصولات اين شركت به كشور طي پنج ماه نخست امسال به حدود 26 ميليون و 700 هزار دلار رسيد.

كيا سال قبل اعلام كرد كه در راستاي سياستهاي دولت كره‌جنوبي و در پيروي از آمريكا كليه صادرات محصولاتش را به ايران متوقف مي‌كند كه اين توقف صادرات شامل خودروهاي كامل، كيت و قطعات خودرو مي‌شود.

در همين حال بزرگترين محموله وارداتي محصولات كيا به ايران مربوط به تير ماه امسال به تعداد 272 دستگاه و به ارزش چهار ميليون و 361 هزار و 301 دستگاه مي‌شود.

بيشترين حجم واردات محصولات كيا از مقصد كره‌جنوبي به ايران انجام شده است. همچنين ساير محصولات اين شركت نيز از كشورهاي امارات، عربستان و كويت وارد ايران شدند.

محصولات وارداتي كيا به ايران شامل مدلهايي مانند سراتو، موهاوي، سورنتو، اسپورتيج، پيكانتو و كادنزا مي‌شوند.

هيونداي ديگر خودروساز كره جنوبي نيز سهمي 50 درصدي در واردات خودروهاي خارجي به ايران دارد. با احتساب واردات خودروهاي شركت كياموتورز كره به ايران مي‌توان نتيجه گرفت كه بيش از 70 درصد از خودروهاي وارداتي به ايران مربوط به محصولات ساخت شركتهاي كره‌اي مي‌شوند. به غير از هيونداي و كيا خودروهايي از شركت سانگ‌يانگ، كوچكترين خودروساز كره نيز طي پنج ماهه امسال وارد ايران شده است.
منبع:تابناک


تاريخ : جمعه 1390/07/01 | | نويسنده : کامبیز

کیا موتورز فراخوانی گسترده را برای جمع‌آوری خودروهای سورنتو عرضه شده اعلام کرد.این فراخوان به دلیل نقص حسگر صندلی‌های جلو و عدم توانایی آن برای فعال کردن سامانه کیسه‌های هوا انجام خواهد شد. طبق اعلام این خودروساز کره‌ای، فراخوان فوق شامل سورنتوهای 2006 تا نوامبر 2007 مي‌شود. کیا از دارندگان این خودروها خواسته با مراجعه به نمایندگی‌های این شرکت برای تنظیم دوباره سامانه کیسه‌های هوا اقدام کنند.این سامانه کیسه هوا به گونه‌ای طراحی شده که در صورت عدم اشغال صندلی و یا سوار شدن یک کودک در صندلی جلو، کیسه هوای آن فعال نخواهد شد در برخی موارد مشاهده شده که سامانه مذکور در شناسایی وزن دچار اشتباه شده و سرنشینان بزرگسال را نیز در رده سنی کودکان طبقه بندی مي‌کند.

 



منبع: دنیای اقتصاد

 


تاريخ : یکشنبه 1390/06/13 | | نويسنده : کامبیز



تاريخ : پنجشنبه 1390/06/10 | | نويسنده : کامبیز
 

نوع فایل : PDF

نوع زبان : فارسی

حجم فایل : ۲۵.۹MB

تعداد صفحات : ۱۹۳ صفحه

نوع صفحات : رنگی

مرجع : سایت شرکت سایپا

 --------------> دانلود



تاريخ : چهارشنبه 1390/06/09 | | نويسنده : کامبیز

گروه خودرو – تولید ریو تا پایان سال جاری به دلیل عدم موافقت کیا با نصب ایربگ روی این خودرو متوقف خواهد شد.
مرتضي شفيعي معاون مهندسي و كيفيت سايپا ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: الزام در نظر گرفته شده برای نصب ایربگ روی خودروهای داخلی تا پایان سال و عدم موافقت شرکت کیا برای نصب ایربگ روی خودرو ریو توقف تولید این خودرو را تسریع کرده است.

معاون مهندسي و كيفيت سايپا در خصوص دلایل عدم موافقت شرکت کیا برای نصب ایربگ روی خودرو ریو اظهار داشت: طراحی این خودرو بدون ایربگ صورت گرفته و از آنجا که نصب ایربگ علاوه بر زمان‌بر بودن هزینه بر نیز است، شرکت کیا با اعمال تغییرات فنی و مهندسی برای تجهیز این خودرو به ایربگ موافقت نکرده به همین دلیل به ناچار تولید این خودرو متوقف خواهد شد. شفیعی در پاسخ به این پرسش که آیا جایگزین ریو مشخص شده نیز عنوان کرد: هنوز در این خصوص تصمیم قطعی گرفته نشده، اما چند محصول به عنوان جایگزین مد نظر قرار گرفته‌اند و مذاکرات و بررسی در این خصوص ادامه دارد.
به گفته شفیعی در حال حاضر روزانه 60 تا 70 دستگاه ریو در این شرکت تولید می‌شود که این روند تا زمان مهلت داده شده از سوی راهور برای تجهیز ایربگ ادامه خواهد داشت.طبق برنامه زمانبندي شده، مهلت نصب ايربگ (كيسه هوا) روي ريو و همچنين سايپا 131، 141 و 111 به عنوان محصولات خانواده ايكس100 ابتداي آبان ماه تعيين شده است.

منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : یکشنبه 1390/05/16 | | نويسنده : کامبیز
"سايپا ديگر پرايد توليد نمي‌كند". اين جمله قائم مقام گروه خودروسازي سايپاست.

به گزارش ايسنا پرايد همان مزدا 121 است كه ابتدادر دهه 1980 در ژاپن توليد مي‌شد. ارتباط كاري فشرده مزدا و فورد باعث شد كه طي چند ماه مزدا 121 با نام فورد فستيوا در آمريكاي شمالي توليد شود. در آن زمان آمريكاي شمالي، استراليا و ژاپن بازارهاي اصلي اين خودرو ارزان‌قيمت دانشجويي بودند.

فورد فستيوا در سال 1986 در آمريكا توليد مي‌شد، ولي با وجود استقبال زياد به دليل ايراد سازمان امنيت بزرگراه‌هاي آمريكا جلو توليد آن گرفته شد. در آن سال اين خودرو ناامن‌ترين خودرو آمريكا شناخته شد. توليد اين خودرو از سال 1987 از آمريكا به كياموتورز رسيد و در كره ادامه پيدا كرد. در حالي كه تازه كياموتورز شروع به توليد خودرو كرده بود، مزدا 121 چهره جديدي به خود گرفت تا كمي انتقاد ايمن نبودن از اين مدل برداشته شود. توليد مزدا با اين كد در سه مدل ديگر و تا سال 2002 ادامه يافت.

مدتي گذشت و بزرگ‌ترين معامله كياموتورز در آن سال ها انجام شد. پرايد در اوايل دهه 1370 شمسي از كره به ايران آمد و ظرف مدت 20 سال كاملا داخلي شد. پس از آنكه توليد پرايد در كره و در سال 2000 ميلادي پايان يافت و ليسانس اين محصول هم كاملا به سايپا رسيد.

حالا سعيد فلاحي - قائم مقام گروه خودروسازي سايپا، مي‌گويد كه توليد اين محصول در سايپا متوقف شده است. سايپا از اسفند پارسال موفق شده با تغيراتي در پلت فرم پرايد و تغيير نام آن به پلت فرم ايكس100 آن طور كه فلاحي مي‌گويد اين محصول را كاملا متعلق به خودش كند. حالا ديگر كيا موتورز به جز در مواردي مانند گرفتن خدمات مهندسي در برخي از بخش‌ها كه ظاهرا سودهاي ميليوني و ميلياردي براي اين شركت به دنبال دارد، كاري با اين محصول دهه هشتادي ندارد.

در حال حاضر چهار نوع پرايد، يا آن طور كه مديران سايپا اصرار دارند، چهار نوع محصول سايپا به نام‌هاي 111، 131، 132 و 141 توليد مي‌شود كه هر كدام با امكانات متفاوت به بازار مي‌آيند.

مدل ST اين خودرو فرمان هيدروليك، ترمز ضد قفل و كيسه ايمني هوا ندارد و در بازار هم پيدا نمي‌شود چون صادراتي است. مدل ديگر صرفا صادراتي پرايد هم LX است كه فقط فرمان هيدروليك دارد و با توجه به محدويت هاي قانوني در بازار داخلي عرضه نمي شود.

اما سه مدل خودروي سايپا كه در داخل عرضه مي شوند، با نام هاي اختصاري SL ، SX و EX در بازار شناخته شده‌اند.

مدل SL اين خودروها مجهز به ترمز ضد قفل است و ارزان ترين محصول هر گروه از خودروهاي سايپا هم هست.

مدل SX علاوه بر ترمز ضد قفل فرمان هيدروليك هم دارد و به اصطلاح مدل نيمه فول خودروهاي سايپاست.

مدل فول آپشن هم با دو حرف EX متمايز شده است كه هم ترمز ضد قفل دارد، هم فرمان هيدروليك و هم كيسه هوا و مشخص است كه گران ترين نوع اين محصولات هم هست.

منبع: تابناک



تاريخ : جمعه 1390/04/24 | | نويسنده : کامبیز
پراید هم اکنون دارای چهار مدل 111، 131، 132 و 141 است که هر کدام از این مدل‌ها دارای تیپ‌های مختلفی هستند.

البته این چهار مدل از لحاظ فنی تفاوت خاصی ندارند و تنها تفاوت آنها در مصرف سوخت و سیستم ترمزشان است.پراید در همه مدل‌های خود 1300 سی سی حجم موتور دارد و 63 اسب بخار قدرت تولید مي‌کند. این محصول همچنین دارای گیربکس پنج دنده به صورت دستی است. پراید دارای باک بنزینی 50 لیتری است و در بین مدل‌های آن، 111، 131 و132 مصرفی برابر با 5/9 لیتر در شهر و 5/5 لیتر در بزرگراه دارند. مدل 141 نیز در شهر 8/8 و در بزرگراه 6/5 لیتر بنزین مي‌سوزاند. از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز فقط دو مدل 111 و 132 در تیپ EX دارای ترمز ABS هستند. پراید البته در همه مدل‌ها دارای سیستم ضد سرقت است. نمایندگی‌های سایپا ، پراید 111 را بین هشت میلیون و 600هزار تومان تا هشت میلیون و 900 هزار تومان، 131 را بین هشت‌میلیون و400هزار تومان تا هشت میلیون و 700 هزار تومان، 132 را بین هشت میلیون و 500 هزار تومان تا هشت میلیون و 800 هزار تومان و مدل 141 را نیز بین هشت‌میلیون و 200 هزار تومان تا هشت میلیون و 500هزار تومان به فروش مي‌رسانند. تفاوت در قیمت‌ها به دلیل متفاوت بودن تیپ‌های پراید است.

منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : پنجشنبه 1390/04/02 | | نويسنده : کامبیز

کمپانی : شرکت ایران خودرو ، اولین خودرو ساز سبک و سنگین ایرانی و بزرگ ترین خودرو ساز خاورمیانه با هدف ارائه خودرو ملی از آواخر دهه هفتاد شمسی دست به تولید خودرو سمند زده و از ابتدای دهه هشتاد آنرا به بازار عرضه کرد ، هم اکنون شاهد حضور این خودرو ایرانی در برخی از کشور های جهان همچون سنگال ، بلاروس ، روسیه ، ازبکستان ، گرجستان ، تونس ، سودان ، اکراین ، سوریه ، قزاقستان و... می با شیم ، همچنین شرکت ایران خودرو به تولید سمند با ایجاد خط تولید در سوريه ، ونزوئلا ، چين ، سنگال ، آذربايجان و بلاروس نیز پرداخته است . شرکت سایپا ، دومین خودرو ساز سبک و سنگین ایرانی پس از سالها موفقیت در ارائه خودرو پراید از مجموعه کیا موتورز کره جنوبی اقدام به ایجاد خط تولید و قطعه سازی خودروی ریو در ایران کرده .

طراحی بدنه : با وجود اختلاف در سال تولید و در نتیجه الگوی طراحی بین دو خودروی سمند و ریو در خودروی کیا ریو شاهد طراحی مدرن تر و هماهنگ تر با الگو های روز بوده و این طراحی سبب ارگونومی ، آیرودینامیکی ، ایمنی و زیبائی همراه با کاربردی بیشتر در ریو شده و می توان امتیاز این بخش را برای خودرو کیا ریو در نظر گرفت .

طراحی داخلی : در مقایسه طراحی و زیبائی ، سمند از فضای داخلی زیبا تری همراه با القاء توان مندی و قدرت بر خوردار بوده ، کیفیت برتر قطعات سالن در سمند از تفاوت های میان این برند ایرانی با ریو می باشد ، فضای داخلی ریو از جذابیت و گرمی خاصی برخوردار نبوده و کیفیت قطعات آن نیز در سطحی پائین تر از سمند قرار دارد ، در نهایت امتیاز این بخش را سمند به خود اختصاص می دهد .

ایمنی : خودروی کیا ریو با داشتن 3 ستاره ایمنی از مجموع 5 ستاره Euroncap در سطحی بالاتر از سمند با تائید شرکت انگلیسی مایرا با روش های پیشین قرار دارد ، همچنین استفاده از میله های ایمنی در درب های ریو آنرا در تصادفات جانبی در حدی قابل قبول در قیاس با سمند قرار داده و ریو صاحب امتیاز این بخش می باشد.

ارگونومی : کیا ریو بواسطه بهره وری از روش های نوین ساخت بخاطر اختلاف در سال طراحی و تولید با سمند از سطح ارگونومی بالاتری در مقابل سمند برخوردار بوده و امتیاز ارگونومی از آن ریو می باشد .

موتور : سمند با موتوری با حجم بیشتر و پر توان در مقابل ریو با حجم موتور کمتر اما مدرن تر و برای انتخاب میان این دو وقتی با مصرف ، آلایندگی و استهلاک بیشتر در موتور 1800 سی سی سمند در قیاس با موتور 1500 سی سی DOHC در کیا ریو مواجه می شویم با وجود جذاب بودن توان مندی موتور در سمند ، در مجموع ریو صاحب امتیاز این بخش می شود .

گیربکس : گیربکس 5 سرعته دستی در هر دو خودرو با برتری هماهنگی با موتور و سنکرونیزه بالاتر در سمند امتیاز این بخش را از آن خودرو سمند می کند .

ساسپنشن : با وجود برابری تقریبی در تعلیق جلوی سمند و ریو از حیث نوع تعلیق اما کیفیت ، سختی و قدرت مند بودن تعلیق در جلو سمند و همین طور تفاوت کلی در بخش عقب دو خودرو از حیث تعلیق و برتری خاص سمند در این بخش ، خودرو سمند برنده این بخش و صاحب امتیاز آنست .

ترمز : هر دو خودرو دارای ترمز های دیسکی خنک شونده در جلو و کاسه در عقب می باشند ، اما در نهایت با وجود برابری تقریبی در تست های عمومی به تست های تخصصی پرداختیم و ترمز  کیا ریو را حداقل یک پله بالاتر از ترمز در سمند یافتیم و ریو صاحب امتیاز این بخش می باشد .

سیستم های پایداری : خودرو کیا ریو و همین طور خودرو سمند هر دو فاقد سیستم های پایداری می باشند .

آپشن : خودرو سمند با بهره وری از آپشن های بیشتر همچون شیشه بالا بر برقی عقب و یا سیستم گویای ایمنی و ضد سرقت و ... بر خودرو ریو برتری داشته و صاحب امتیاز این بخش می باشد .

تست درایو : توان حرکتی ، هندلینگ و پایداری مجموعا در سمند در سطحی بالاتر از ریو قرار دارد و ریو خودروئی سبک ، زیبا و صاحب ارگونومی ، ایمنی و استهلاک کم می باشد . مصرف و آلایندگی کمتر ریو امروزه از اهمیت خاصی بر خوردارست و این خود به تنهائی گاهی دلیل بر انتخاب یک خودرو می شود . با این حال انتخاب یکی از این دو خودرو بسته به شرایط و خواسته های خریدار خودرو می باشد و نمی توان به طور قطع یکی از این دو را برای همه توصیه کرد اما بنده در بین این دو خودرو ، کیا ریو را انتخاب می کنم .

منبع: وبلاگ یونیورسال



تاريخ : پنجشنبه 1390/02/08 | | نويسنده : کامبیز

مشکل به وجود آمده در گیربکس ریو دنده اتومات موجب فراخوان این خودرو از سوی شرکت سایپا شد.

به گزارش رانه نیوز، مشکلات به وجود آمده در جعبه دنده ریو دنده اتومات دلیل این فراخوان از سوی مسوولان شرکت سایپا اعلام شده است.

به گفته برخی از مالکان این خودرو عدم کنترل دنده ریو  توسط راننده و تعویض ناگهانی دنده بدون کنترل راننده موجب فراخوان ریوهای اتومات معیوب شده است.

براساس فراخوان صورت گرفته از سوی سایپا مالکان این خودرو می توانند با مراجعه به نمایندگی شماره چهار سایپا فرم درخواست تعویض خودرو یا دریافت مابه التفاوت خودرو معیوب را پر کنند. پس از پر کردن فرم درخواست شرکت سایپا خودروهای معیوب را بررسی  کرده و پس از اعلام نظر کاشناسان این شرکت نسبت به در خواست متقاضی اقدام می شود.

مالکان خودروهای معیوب در این طرح می توانند ریو دنده معمولی را به جای خودروی معیوب خود  دریافت کنند، اما نکته ای که موجب نارضایتی مالکان این خودروها شده کسر مبلغ کارکرد خودرو معیوب از مبلغ اولیه است. به گفته یکی از مالکان پس از مراجعه برای دریافت مبلغ مابه التفاوت شرکت سایپا اقدام به کسر دوره کارکرد خودروهای معیوب کرده، این در حالی است که باید مبلغ خودرو به صورت کامل به متقاضیان پرداخت شود.

منبع: بازتاب آنلاین



تاريخ : سه شنبه 1390/02/06 | | نويسنده : کامبیز
تاريخ : شنبه 1390/02/03 | | نويسنده : کامبیز
به گفته یک منبع موثق در شرکت سایپا تولید سراتو به عنوان جایگزین زانتیا از نیمه دوم سال‌جاری آغاز خواهد شد، اما پیش از تولید، به منظور بازار سنجی، این خودرو به صورت CBU وارد بازار می‌شود. وی در ادامه می‌گوید: براساس مجوز وزارت صنایع و معادن خودروسازان می‌توانند به منظور سنجش بازار تا سقف 5 هزار دستگاه از خودرویی که برنامه تولیدی آن را دارند به صورت CBU وارد کنند که به همین منظور نیز سایپا در تیر ماه 500 الی 600 دستگاه کیا سراتو را به صورت CBU وارد بازار خواهد کرد و پس از آن تولید این خودرو از نیمه دوم سال آغاز خواهد شد. این منبع موثق در شرکت سایپا در پاسخ به این پرسش که راه‌اندازی خط تولید کیا سراتو در چه مرحله‌ای قرار دارد نیز اظهار داشت: در حال حاضر کار آماده سازی خط تولید در حال انجام است و احتمالا شهریور ماه خط تولید این خودرو راه‌اندازی خواهد شد.از سوی دیگر همزمان با کیا سراتو شرکت سایپا مذاکراتی نیز با شرکت سیتروئن برای تولید C3 و C4 برای تولید این دو خودرو در کشور صورت داد، كه به گفته این منبع موثق مذاکرات مذکور هنوز پایان نیافته و احتمالا طی یک هفته آینده وضعیت این دو خودرو نیز مشخص خواهد شد

منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : چهارشنبه 1390/01/24 | | نويسنده : کامبیز
 

مشخصات فنی کیا اسپورتیج مدل 2011

حجم موتور : ۲۴۰۰ سی سی

تعداد سیلندر : ۴

تعداد سوپاپ : ۱۶

حداکثر قدرت : ۱۷۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور : ۲۲۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه

نوع گیربکس : ۶ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک

مصرف سوخت ترکیبی : ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

مصرف سوخت جاده : 8.1 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

مصرف سوخت شهری : 11.2 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

ظرفیت باک : ۵۵ لیتر

طول خودرو : ۴۴۴۵ میلی متر

عرض خودرو   : ۱۸۵۵ میلی متر

ارتفاع خودرو : ۱۶۴۵ میلی متر

سیستم تعلیق جلو : مک فرسون

سیستم تعلیق عقب : اتصال چندگانه

 ( عکس جلو داشبود کیا اسپورتیج ۲۰۱۱)

امکانات کیا اسپورتیج مدل 2011

- 6 عدد کیسه هوا AIRBAG

-  سیستم ترمز ضد قفل ABS

- سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP

- سیستم کنترل سرعت در هنگام پائین آمدن از سراشیبی DBC

- سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

- سیستم ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب دار HAC

- سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر )

- آئینه های برقی

- سیستم ورود بدون کلید keyless go

- سیستم پخش MP3

- خروجی USB، AUX، IPOD

- سیستم تثبیت سرعت خودرو Cruise control

- صندلی های چرمی

- دسته دنده با پوشش چرم

- دوربین عقب

- سقف پاناروما

- آئینه های جانبی بصورت تاشو

- سیستم روشنایی خودکار

- سیستم تهویه هوای اتوماتیک دوگانه Dual

- صندلی راننده برقی

- دکمه استارت / استاپ

- رینگ ۱۷ اینچی

- کنترل های سیستم صوتی روی فرمان

- صندلی های تاشو عقب

- سنسور پارک

- سانروف برقی

- گرم کن صندلی های جلو

- سرد کن صندلی های جلو

( عکسها و تصاویر کیا اسپورتیج ۲۰۱۱)

 قیمت نقدی کیا اسپورتیج مدل 2011 حدود ۶۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان



تاريخ : یکشنبه 1390/01/21 | | نويسنده : کامبیز
 

 

نوع فایل : PDF

حجم فایل : ۶.۲MB

تعداد صفحات : ۳۸۵ صفحه

زبان دفترچه : انگلیسی

------------> دانلود



تاريخ : سه شنبه 1389/10/28 | | نويسنده : کامبیز

دانلود دفترچه راهنمای کیا سورنتو  مدل ۲۰۱۱

 نوع فایل : PDF

حجم فایل : 7.5MB

زبان دفترچه : انگلیسی

تعداد صفحات : ۳۷۷ صفحه

---------------> دانلود



تاريخ : چهارشنبه 1389/10/22 | | نويسنده : کامبیز

دانلود دفترچه راهنمای کیا اسپورتیج sportage

نوع فایل : PDF

حجم فایل : 5.22 MB

زبان دفترچه : انگلیسی

تعداد صفحات : ۳۷1 صفحه

------------>  دانلود



تاريخ : جمعه 1389/10/17 | | نويسنده : کامبیز
 

دانلود دفترچه راهنمای کیا اپیروس مدل 2008

 نوع فایل : PDF

حجم فایل : 22MB

زبان دفترچه : انگلیسی

تعداد صفحات : 283 صفحه

-------------> دانلود



تاريخ : یکشنبه 1389/08/30 | | نويسنده : کامبیز

«برآورد اوليه براي قيمت پرايد برقي که باطري آن با هر بار شارژ بتواند مسافت 200 کيلومتر را طي کند، زير 150 ميليون ريال است.»
«مجيد فهيمه اميري»، قائم‌مقام شرکت مگاموتور با اعلام اين خبر گفت: «خودرو الکتريکي سايپا که روي محصول هاچ‌بک پرايد پياده شده است مي‌تواند با سرعتي بين 80 تا 100 کيلومتر در ساعت حرکت کند.»

وي در گفت‌وگو با «موج» ادامه داد: «باطري اين محصول از نوع ليتيومي است و در هر بار شارژ کردن آن با تجهيزات خاص به 10 تا 15 دقيقه زمان نياز دارد. همچنين براي شارژ با برق شهري شش تا 5/6 ساعت زمان براي تحقق يک شارژ کامل نياز است.»
«فهيمه اميري» گلوگاه توليد خودروهاي برقي را مساله باطري اين خودروها دانست و اظهار داشت: «باطري اين خودروها از سه جنبه حجم، قيمت و بازيافت بسيار حائز اهميت است و باطري سازان داخلي بايد روي انتقال تکنولوژي توليد اينگونه باطري‌ها به منظور رشد و توسعه توليد خودروهاي الکتريکي در کشور کار کنند.»
عضو هيات‌مديره شرکت مگاموتور در پاسخ به اينکه به چه دليل اين شرکت توليد نمونه اوليه خودروهاي الکتريکي سايپا را عهده دار شده است؟ گفت: «همانطور که مي‌دانيد مگاموتور متولي و توليدکننده قواي محرکه خودروهاي گروه خودروسازي سايپا است و به عنوان تامين کننده نيرو، بايد بر روي نيروهاي مختلف و موجود جهان کار کند.» وی در پايان از موفقيت پرايد الکتريکي در تست هاي اوليه خبر داد و انجام تست هاي نهايي، توليد انبوه و زمان عرضه آن را منوط به تصميم‌گيري مديران ارشد گروه سايپا و وزارت صنايع و معادن دانست. وی يادآور شد: «باتري‌هاي اين خودرو در محفظه صندوق عقب خودرو قرار مي‌گيرد و براي سفرهاي درون شهري بسيار مناسب است.»
منبع: دنیای اقتصاد

 



تاريخ : پنجشنبه 1389/06/25 | | نويسنده : کامبیز
شركت خودروسازي كياموتورز كره‌جنوبي كه همه در ايران آن‌را با نام خودرو پرايدش مي‌شناسند، از توقف صادرات خود به ايران خبر داد.

مايكل چو - سخنگوي كيا - به فرانس‌پرس گفت:‌ دولت كره‌‌ جنوبي در قبال ايران سياست‌هايي اتخاذ كرده و شركت ما نيز بخشي از اين تصميم دولت كره‌‌جنوبي محسوب مي‌شود. وي از ارائه توضيح بيشتر در اين‌باره خودداري كرد.
براساس اعلام شركت كيا، خودرو پرايد اين شركت به‌عنوان هاچ‌بكي كوچك بين 30 تا 40 درصد از خودروهاي موجود در جاده‌هاي ايران را تشكيل مي‌دهد كه البته بيشتر آن توليد داخل ايران در گروه خودروساز سايپا محسوب مي‌شود. درواقع كيا سال گذشته تنها چهار هزار و 210 دستگاه از محصولاتش را به ايران صادر كرده كه شامل خودروهاي اسپورتيج، موهاوي، سراتو، اپيروس و اوپتيما بوده است. البته اين شركت 17 هزار و 40 دستگاه كيت را در همين مدت زمان براي مونتاژ خودرو به ايران صادر كرده است.
با اين حال كيا در اظهاراتي توام با بزرگنمايي، اعلام كرده از ماه گذشته صادرات كليه محصولاتش را به ايران متوقف كرده كه اين توقف صادرات شامل خودروهاي كامل، كيت و قطعات خودرو مي‌شود.
به گزارش ايسنا توقف صادرات كيا به ايران در حالي رخ مي‌دهد كه اين شركت هم‌اكنون با بحران فراخوان بيش از 100 هزار دستگاه از محصولاتش در بازارهاي جهاني روبه‌رو بوده و اخيرا به همين دليل مديرعامل اين شركت از سمت خود استعفا كرد. پيش‌تر بزرگترين خودروساز جهان يعني شركت ژاپني تويوتاموتورز نيز كه با بحران فراخوان محصولاتش در بازارهاي جهان روبه‌رو است، از توقف صادرات خود به ايران خبر داده بود.
در هر حال، تحريم‌هاي يك‌طرفه دولت كره‌ جنوبي عليه كشورمان در حالي رخ مي‌دهد كه مقامات ايراني بارها تاكيد كرده‌اند اين تحريم‌ها بيشتر به ضرر شركت‌هاي كوچك و
متوسط كره‌اي تمام خواهد شد و اين موضوع مورد تاييد اكثر كارشناسان حوزه خودرو نيز هست. براساس تحقيقاتي كه اخيرا انجام شده، بيش از سه چهارم شركت‌هاي كوچك و متوسط صادراتي كره‌‌جنوبي بر اثر تحريم‌ها صادرات خود را به ايران متوقف كرده‌اند.
پيش‌تر محمدرضا بختياري - سفير ايران در كره‌جنوبي - به شركت‌هاي كره‌اي توصيه كرده بود كه در تحريم ايران شركت نكنند.
سفير ايران در كره‌جنوبي هشدار داده بود كه هرگونه تحريم عليه ايران ممكن است فقط يك شركت بزرگ كره‌اي را دچار ضرر كند، اما در عين حال بيش از دو هزار شركت كوچك و متوسط اين كشور نيز از اين بابت لطمه خواهند خورد. حجم روابط تجاري ميان ايران و كره‌‌جنوبي در سال گذشته به 10 ميليارد دلار رسيد.

منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : یکشنبه 1389/06/14 | | نويسنده : کامبیز
كياموتورز از فراخوان حدود 18 هزار دستگاه از محصولاتش از بازار خبر داد.

به گزارش ايسنا) دومين خودروساز بزرگ كره‌جنوبي نقص در بخشي از سيستم الكتريكي خودروهايش را دليل اين فراخوان اعلام كرده است.

اين فراخوان كه مربوط به بازار كره‌جنوبي مي‌شود، شامل 18 هزار و272 دستگاه از مدل‌هاي سول، K7، سورنتو و موهاوي مي‌شود.

كيا اين خودروها را به صورت رايگان تعمير مي‌كند.

منبع: تابناک



تاريخ : چهارشنبه 1389/06/10 | | نويسنده : کامبیز
 

 قابل توجه دارندگان خودروهای کیا موتورز در ایران

دفترچه راهنمای فارسی خودروهای موهاوی ، اپتیما ، سراتو و کارنز را از آدرسهای (لینک) زیر دانلود کنید.

راهنمای فارسی خودرو کیا موهاوی

راهنمای فارسی خودرو کیا اپتیما

 

راهنمای فارسی کیا کارنز

 

راهنمای فارسی کیا سراتو



تاريخ : چهارشنبه 1389/02/29 | | نويسنده : کامبیز
بنا بر آخرین آماری که سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارائه داده، بیشتر خودروهای سواری وارداتی به کشور از کره، از مصرف سوختی بالای هشت لیتر در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی برخوردار و تعداد بسیار اندکی از این محصولات، مانند کیا سراتو، مصرف سوخت نسبتا مناسبی دارند.
طبق این آمار، شاسی‌بلند کیاموتورز یعنی «سورنتو»، با مصرف سوختی معادل 15/12 لیتر در هر 100 کیلومتر ترکیبی، خوش‌اشتهاترین خودرو وارداتی کره‌ای به کشور است و محصولاتی نظیر اپیروس، آزرا، سوناتا و هیوندایی کوپه نیز دیگر پرمصرف‌های بازار کشور به شمار می‌روند.
در این بین، اپیروس که از لحاظ ظاهری، باید آن را نمونه کره‌ای «بنز الگانس» دانست، در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 11/12 لیتر بنزین را می‌بلعد و در اتوبان نیز 28/9 لیتر می‌سوزاند.
این خودرو 3800 سی‌سی در شهر، بسیار پراشتها است و نزدیک به 17 لیتر بنزین را می‌بلعد.
همچنین هیوندایي کوپه 2700 سی‌سی نیز به عنوان دیگر کره‌ای وارداتی به کشور، اگرچه در اتوبان 45/8 لیتر بنزین مصرف می‌کند، ولي مصرف سوخت آن در شهر، 2/14 لیتر در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی است. اما آزرا و سوناتا نیز به عنوان دو کره‌ای پرطرفدار در بازار خودروهای وارداتی کشور، خودروهای پرمصرفی به شمار می‌روند.
آزرا که حجم موتوری 3300 سی‌سی دارد، در شهر 11/14 لیتر بنزین می‌سوزاند و مصرف سوخت آن در اتوبان نیز به 39/8 لیتر می‌رسد و بنابراین باید گفت که این کره‌ای، در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی، از مصرفی 48/10 لیتری برخوردار است.
سوناتا نیز که 2400 سی‌سی حجم موتور دارد، در شهر و اتوبان به ترتیب، 29/12 و 13/6 لیتر بنزین را می‌بلعد و در سیکل ترکیبی اشتهای آن به 37/8 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد.
در آمار سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد، البته به مصرف سوخت هیوندايی جنسیس نیز اشاره شده و طبق آن، این خودرو اگرچه در اتوبان 19/7 لیتر بنزین مصرف می‌کند، اما در شهر بسیار پرخور است و اشتهایی 47/13 لیتری در هر 100 کیلومتر دارد.
خودروسازان کره‌ای نمایندگان دیگری را نیز در بازار ایران دارند، اما در آمار سازمان بازرسی به همه آنها اشاره نشده است.
منبع: دنیای اقتصاد

تاريخ : دوشنبه 1388/12/17 | | نويسنده : کامبیز

کیا کارنز یک MPV هفت نفره است که با وجود ابعاد بیرونی نچندان بزرگ دارای سه ردیف بوده و گنجایش 7 نفر را داراست. پوشش چرم صندلی‏ها، پخش صوت CD شش تایی با نشان اینفینیتی و کنترل روی فرمان، کنترل‏های برقی صندلی راننده، تهویه مطبوع خودکار، سقف برقی شیشه‏ای و چرم دست‏دوز غربیلک فرمان از جمله تجهیزات رفتهی کارنز به شمار می‏آید. از حیث تجهیزات ایمنی وجود تنها دو ایربگ و نبود ایربگ‏های جانبی کمی کارنز را دچار کاستی نموده است.

     مدل عرضه شده در داخل کشورمان دارای یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی بوده که از جعبه دنده‏ی چهار سرعته تیپ ترونیک بهره می‏برد. هدایت و تسلط راننده بر خودرو قابل توجه بوده و با بهره گیری از چرخ‏های ۱۶ اینچی و سامانه‏ی پایداری (ESP) از پایداری خوبی برخوردار است که البته نزدیک بودن مناسب نقطه ثقل آن به زمین د راین امر بی تأثیر نیست.

     مشخصات فنی کیا کارنز 2.0

          نوع موتور : خطی DOHC

          حجم موتور : 1998

          تعداد سیلندر : 4

          نسبت تراکم : 10.5 به یک

          حداکثر قدرت : 144 اسب‏بخار در 6000 دور در دقیقه

          حداکثر گشتاور : 189 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه

          وزن خالص : 1653 کیلوگرم

          شتاب صفر تا صد : 11.9 ثانیه

          حداکثر سرعت : 180 کیلو‏متر در ساعت

          نوع جعبه دنده : 4 سرعته تیپ ترونیک

          وضعیت انتقال نیرو : چرخ‏های جلو

          میانگین مصرف سوخت : 8.4 لیتر در هر صد کیلو‏متر

          حجم مخزن سوخت : 55 لیتر

          حجم صندوق بار : 322 لیتر (قابل افزایش تا 1650 لیتر)

          طول و عرض و ارتفاع : 4545 و 1820 و 1650 میلی‏متر

          فاصله دو محور : 2700 میلی‏متر

          ابعاد و نوع لاستیک : میشلن R16 205/60

منبع : وبلاگ تخصصی خودرو(Autostation)



تاريخ : شنبه 1388/09/14 | | نويسنده : کامبیز
 توسان
اسپورتیج
با شدت گرفتن بحران سوخت در دنيا خودروهاي شاسي‌بلند اولين خودروهايي بودند كه طرفداران خود را در جهان از دست دادند، اين در حالي است كه با وجود اجراي طرح سهميه‌بندي بنزين اين خودروها در كشور ما طرفداران بسياري دارند.
امروز دو خودروي توسان و اسپورتيج را با يكديگر مقايسه كرده و انتخاب را به شما واگذار مي‌كنيم.
توسان و اسپورتيج كه هر دو به صورت CBU وارد كشور مي‌شوند، توليدي دو شركت هيوندا و كيا هستند و هر دو از موتور 2700 سي‌سي بهره مي‌برند. توسان با اين موتور توانايي توليد 175 اسب بخار قدرت را دارد و اسپورتيج نيز مي‌تواند 173 اسب بخار قدرت توليد كند.
 
مشخصان فنی توسان TUCSON
 

مدل

Tucson

کلاس خودرو

SUVجمع و جور(J-segment)

گیربکس

 اتوماتیک4دنده با قابلیت تعویض دنده بصورت دستی(تیپ ترونیک)

محور محرک

دو دیفرانسیل(4WD)دائمی به همراه قفل دیفرانسیل ومکانیزم مدیریت گشتاور

تعدادوآرایش سیلندر/سوپاپ

V6/24

حجم موتور (سی سی)

2656

قدرت ( اسب بخار / دور در دقیقه)

6000/175

گشتاور ( نیوتن متر/ دور در دقیقه)

4000/241

توان وزنی مخصوص(اسب بخاربر تن)

119

توان خروجی مخصوص(اسب بخار بر لیتر)

66

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

176

شتاب 0 تا 100

5/10

طول (میلی متر)

4325

عرض(میلی متر)

1831

ارتفاع (میلی متر)

1729

فاصله دو محور (میلی متر)

1615/2629

وزن خالص(کیلوگرم)

1469

مشخصات تایر

16R60/235

مصرف شهری(لیتر در 100 کیلومتر)

9/13

مصرف جاده ای

2/10

مصرف ترکیبی

3/11

استاندارد آلایندگی

یورو3

حجم مخزن سوخت (لیتر)

65

کرد. این خودرو امکانات و قیمت مناسبی دارد. مشخصات فنی و عملکردی توسان دقیقا به کیا سپورتیج شبیه است. علاوه بر اسپرتیج، سوزوکی گرند ویتارا را هم می توان رقیب این خودرو در بازار داخلی محسوب کرد.

امکانات توسان TUCSON

1-  کیسه هوا (AIRBAG) راننده/سرنشین جلو/جانبی  6 کیسه هوای ایمنی

2- سیستم ترمز ضد قفل ABS

3-  سیستم پایداری

4- ریموت کنترل جهت باز وبستن درها به همراه دزدگیر /ایموبلایزر

5- سیستم صوتی رادیو CDو MP3، تیوتر و 6بلندگو

6- گرمکن صندلی های جلو

7- تودوزی تمام چرم

8- تنظیم برقی آئینه ها با گرمکن

9- شیشه بالابر جلو و عقب برقی

10-  سانروف

11- روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغها

12- مه شکن جلو و عقب

13- سنسور پارک عقب

14-سنسور باران

15-   کروز کنترل

16- قطب نما

 
توسان
بقیه مطالب و عکسها در ادامه مطلب


ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه 1388/08/13 | | نويسنده : کامبیز
 

مشخصات فنی هیوندای سوناتا ۲۰۰۹

حجم موتور : 2400 سی سی

تعداد سیلندر : 4

نوع موتور : خطی DOHC

تعداد سوپاپ : 16

حداکثر قدرت : 174 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور : 227 نیوتن بر متر در 4000 دور در دقیقه

وزن خالص : 1470 کیلوگرم

نوع گیربکس : 5 دنده اتوماتیک ( تیپ ترونیک )

ظرفیت باک : 70 لیتر

نوع سیستم تعلیق جلو : Double wish bone

نوع سیستم تعلیق عقب : Multi link

نوع کمک فنرهای جلو و عقب : گازی

شتاب صفر تا صد : 8.9 ثانیه

حجم صندوق بار : 523 لیتر

میانگین مصرف سوخت : 8.5 لیتر در 100 کیلومتر

 مشخصات ابعادی هیوندای سوناتا ۲۰۰۹

طول خودرو : 4800 میلی متر

عرض خودرو : 1832 میلی متر

ارتفاع خودرو : 1475 میلی متر

فاصله بین دو محور : 2730 میلی متر

امکانات هیوندای سوناتا ۲۰۰۹

رینگ آلومینیومی 16 اینچی(چرخ های اصلی و زاپاس) ، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) ، گرمکن صندلی (راننده و سرنشین)، سیستم پخش صوتی MP3 با ظرفیت 6 دیسک، Subwoofer+تیوتر، پورت AUX+I POD+USB،  کنترل سیستم صوتی از روی فرمان ، سیستم تثبیت سرعت (Cruise control،     سنسور دنده عقب، آئینه های برقی،  گرمکن آئینه های بغل،سان روف برقی، صندلی ها و تودوزی تمام چرم، پوشش چرم غربیلک فرمان و دسته دنده ، سنسور نور ( روشنایی چراغهای جلو )، مدیریت پیمایش، آئینه داخلی الکتروکرومیک ، شیشه ها با قابلیت کاهش نور آفتاب (Solar glass)، فرمان با قابلیت تنظيم زاویه و عمق، شیشه های برقی ( هر چهار شیشه)، تهویه مطبوع اتوماتیک، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل

 مشخصات فنی کیا اپتیما

حجم موتور : ۲۶۵۶ سی سی

تعداد سیلندر:۶

تعداد سوپاپ : ۲۴

قدرت :191 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

گشتاور : 250 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه

مصرف سوخت ترکیبی :9.1 لیتر در 100 کیلومتر

گیربکس : 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک

وزن خالص : 1431 کیلوگرم

حجم باک : 62 لیتر

سیستم ترمز : جلو و عقب دیسکی خنک شونده

 مشخصات ابعادی کیا اپتیما

طول :4800 میلی متر

عرض : 1805 میلی متر

ارتفاع : 1480 میلی متر

فاصله دو محور  :2720 میلی متر

امکانات کیا اپتیما

کیسه هوا Airbag 10 عدد (راننده ،سرنشین جلو ، جانبی ، پرده ای)،سیستم ترمز ضد قفل ،  EBD ،  قفل مرکزی و ریموت کنترل، کروز کنترل ، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، سیستم صوتی و تصویری infinity با قابلیت پخش MP3 ، DVD ،خروجی AUX ، USB ، IPOD ،تنظیم برقی صندلی های جلو ،گرم کن صندلی های جلو ،گرم کن آئینه های بغل ،تنظیم برقی آئینه ها ، آئینه های تاشو برقی،شیشه بالابر عقب و جلو برقی ،سانروف ،کنترل اتوماتیک نور چراغ ها ، مه شکن جلو و عقب ، سنسور پارک،پرده برقی عقب ،رینگ آلومینیومی ، راهنمای روی آئینه های بغل

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه 1388/07/20 | | نويسنده : کامبیز

مشخصات فنی کیا اپتیما Optima

کلاس خودرو

سدان خانوادگی بزرگ نیمه لوکس

گیربکس

5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک

محور محرک

دیفرانسیل جلو

تعداد سیلندر

6

تعداد سوپاپ

24

حجم موتور

2656 سی سی

قدرت

191 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

گشتاور

250 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه

طول

4800 میلی متر

عرض

1805 میلی متر

ارتفاع

1480 میلی متر

فاصله دو چرخ جلو

1563 میلی متر

فاصله دو محور

2720 میلی متر

وزن خالص

1431 کیلوگرم

مشخصات تایر

215/70R17

مصرف سوخت ترکیبی

9.1 لیتر در 100 کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو4

حجم باک

62 لیتر

ستاره ایمنی

4 ستاره از euroncap

سیستم ترمز

جلو و عقب دیسکی خنک شونده

امکانات کیا اپتیما Optima

1-      کیسه هوا Airbag 10 عدد (راننده ،سرنشین جلو ، جانبی ، پرده ای)

2-      سیستم ترمز ضد قفل ABS

3-      EBD

4-      قفل مرکزی و ریموت کنترل

5-      کروز کنترل

6-      فرمان هیدرولیک

7-      سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

8-      سیستم صوتی و تصویری infinity با قابلیت پخش MP3 ، DVD

9-      خروجی AUX ، USB ، IPOD

10-   تنظیم برقی صندلی های جلو

11-   گرم کن صندلی های جلو

12-   گرم کن آئینه های بغل

13-   تنظیم برقی آئینه ها

14-   آئینه های تاشو برقی

15-   شیشه بالابر عقب و جلو برقی

16-   سانروف

17-   کنترل اتوماتیک نور چراغ ها

18-   مه شکن جلو و عقب

19-   سنسور پارک

20-   پرده برقی عقب

21-   رینگ آلومینیومی

22-   راهنمای روی آئینه های بغل

 

 

قیمت : حدود 43- 44 میلیون تومان

عکسهای کامل کیا اپتیما KIA OPTIMA را در ادامه مطلب ببینید.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 1388/07/18 | | نويسنده : کامبیز
کیا موهاوی

مشخصات فنی کیا موهاوی MOHAVE

حجم موتور : ۳۸۰۰ سی سی

تعداد سیلندر : ۶

حداکثر قدرت : ۲۷۱ اسب بخار

نوع گیربکس : ۵ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک

سیستم ترمز : جلو و عقب دیسکی خنک شونده

شتاب صفر تا صد : ۸.۵ ثانیه

ایمنی : ۵ ستاره از NHTSA

سایز دیسک ترمز جلو: 12.9 اینچ عقب: 12.8 اینچ

طول : 4.8 متر عرض : 1.9 متر

نسبت تقسیم وزن جلو/عقب : 47/53

مسافت ترمزگیری از 96 کیلومتر : 41.1 متر

شتاب جانبی 0.75 جی

دور موتور در سرعت 96 کیلومتر : 1900 rpm

امکانات کیا موهاوی MOHAVE

۱- سیستم ترمز ضد قفل ABS

2- سیستم کنترل پایداری ESP

3- سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و DVD

4- سنسور پارک عقب

5- کروز کنترل

6- شستشوی چراغهای جلو

7- آئینه های بغل برقی

8- آئینه های بغل تاشو

9- سانروف برقی 2 حالته

10- سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه جلو و عقب بصورت مستقل

11- صندلی های جلو با حافظه تنظیم

12- صندلی برقی راننده و سرنشین

13- صندلی های چرم

۱۴- کیسه هوا AIRBAG جلو و عقب و پرده ای

15- سیستم ورود بدون کلید

16- ورودی AUX و USB

17- سیستم کمکی ترمز

18- تنظیم ارتفاع چراغهای جلو

19- کامپیوتر سفری

20- دوربین عقب با نمایشگر

21- چراغهای جلو از نوع زنون

22- سیستم کمک شروع حرکت در سربالایی و سرپائینی

23- شیشه های عقب و جلو برقی

24- فرمان هیدرولیک

بقیه عکسها و تصاویر کیا موهاوی (MOHAVE ) را در ادامه مطلب ببینید.



ادامه مطلب