X
تبلیغات
خودرو برتر - سمند
تاريخ : یکشنبه 1390/11/16 | | نويسنده : کامبیز

ایکوپرس - فرآيند انطباق موتور ديزل ملي بر روي سمند در مرکز توسعه محصولات ايران خودرو در حال انجام است و با اتمام آزمون‌هاي لازم، توليد آزمايشي نخستين خودروهاي سواري با موتور ديزل در سال آينده آغاز مي‌شود.
جواد نجم الدين مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، با بيان اين مطلب گفت: فعاليت‌هاي اصلي پروژه موتور ديزل در مورد سري دوم نمونه‌ها در مرکز تحقيقات موتور ايران‌خودرو در دست انجام است و سازندگان قطعات موتوري و خودرويي نيز انتخاب شده‌اند.

وي افزود: طراحي جزئيات موتور توسط سازندگان انجام مي‌شود، مشاور اصلي هم انتخاب و قرارداد لازم بسته شده و فعاليت‌هاي خودرويي نيز به موازات کارهاي موتوري، در دست انجام است.
نجم‌الدين، شرکت ماهيندراي هند را که از شرکت‌هاي معتبر جهاني در زمينه ديزل شناخته شده، مشاور مرکز تحقيقات موتور در اين پروژه عنوان کرد که در زمينه‌هاي جانمايي و طراحي مفهومي همکاري مي‌کند.
وي اگزوز، اينترکولينگ، اي.بي.اس و سي.بي.اس، اکسل، رام و تجهيزات برقي را از جمله موارد تغيير در خودرو براي انطباق با موتور ديزل ذکر کرد و گفت: اين قطعات و سيستم‌ها بايد به گونه‌اي در کنار يکديگر قرار گيرند که الزامات طراحي را تامين کنند.

منبع : دنیای اقتصاد



تاريخ : سه شنبه 1390/10/06 | | نويسنده : کامبیز
هفت صبح : مطمئنا همه کسانی که برای خرید خودروی شخصی بودجه ای حول و حوش 15 میلیون تومان کنار می گذارند این دو خودروی خانوادگی را در لیست انتخاب هایشان قرار می دهند.

سمند LX و تندر 90 که فاکتورهای انتخاب آنها برای خریدار ایرانی تقریبا مشابه یکدیگر است؛ فاکتورهایی مثل خانوادگی و جادار بودن، داشتن هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول. نگاهی به نکات مثبت و منفی این دو رقیب می اندازمی تا مشخص شود بالاخره خرید کدام یک از این دو خودروی جاافتاده بازار می توانند از هر لحاظ به صرفه تر باشد.

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و به نوعی کلاسیک تر است. همچنین در طول دوره تولید می توان گفت تا حد زیادی به پختگی رسیده و در عین حال نسبت به سایر مدل های سمند ظاهر معقول تری دارد. از سوی دیگر طراحی تندر 90 جدیدتر است ولی این به معنی بهتربودن آن نیست.

نوع طراحی چراغ های عقب به همراه گلگیرهای کوچک و ارتفاع بلند این خودرو باعث شده خریاران کمی درمورد آن دچار تردید شوند. در کل ظاهر سمند که نوعی نمونه برداری از اتاق سری 3 «ب ام و» است بهتر و معقول تر از تندر 90 به نظر می رسد.

وضعیت فنی:

موتور 16 سوپاپ تندر 90 با داشتن 105 اسب بخار قدرت و گیربکس پنج سرعته نرم و دقیق، ظرف 10/2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن هم به 208 کیلومتر می رسد. درحالی که موتور سمند قدیمی تر بوده و تنها هشت سوپاپه است و 100 اسب بخار نیرو تولید می کند.

ضمن اینکه شتاب آن 11/9 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 185 کیلومتر بر ساعت است. همچنین وزن تندر 90 حدود 105 کیلوگرم سبک تر بوده که باتوجه به این سبکی و موتور قوی تر و گیربکس دقیق ترش می توان گفت تندر 90 از لحاظ فنی یک سر و گردن بالاتر قرار می گیرد.

نمای داخلی:

فضای داخلی اتاق تندر 90 به دور از هرگونه هیجان، کاملا ساده است درحالی که سمند از طراحی به مراتب بهتر و معقول تری بهره می برد اما یادمان باشد یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و مخصوصا ستون های A جلویش است که به علت پهن بودن دید راننده را تا حدی محدود می کند که باید به آن عادت کنید.

این ضعف در تندر 90 به شکل محدود بودن دید عقب خود را نشان می دهد. در کل نمی توان گفت طراحی داخلی کدام یک از این دو خودرو شرایط بهتری دارد و این سلیقه خریدار است که تصمیم نهایی را می گیرد.

وضعیت رانندگی:

هر دو به ترمزهای ضدقفل ABS مجهز هستند که در سمند به دلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن عملکردش با تاخیر اندکی همراه است. درمورد دینامیک در حرکتهای مارپیچ، سمند به خاطر وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد مناسب تری دارد و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر به نظر می رسد.

ولی تمام کسانی که پشت رل تندر نشسته اند اعتقاد دارند که هدایتش به خاطر بهره مندی از کلاچ و گیربکس نرم، بسیار راحت تر از سمند است. ضمن اینکه در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه یکدیگر بوده و تنها در قسمت عقب محصول رنو خود را برتر نشان می دهد. در کل باید گفت تندر 90 از لحاظ  کیفیت رانندگی بیشتر نظر شما را جلب خواهد کرد.



تاريخ : چهارشنبه 1390/07/27 | | نويسنده : کامبیز

با توجه به لزوم ورود ایران خودرو به توسعه و تولید فناوری‌های نوین در عرصه قوای محرکه کم مصرف و کم آلاینده، پروژه سامانه هوشمند روشن / خاموش به عنوان اولین گام در این زمینه درزمستان ۱۳۸۸ درشرکت ایران خودرو آغاز گردید.سامانه هوشمند روشن / خاموش سامانه ای است که موتور احتراقی را هنگامی‌که به آن نیازی نیست، مانند زمان توقف در ترافیک جاده‌ها، به صورت اتوماتیک خاموش و هنگامی‌که به آن نیاز است روشن می‌کند تا بدین وسیله باعث کاهش مصرف سوخت و آلایندگی خودرو شود.  در این سامانه اولویت با ایمنی خودرو و آسایش سرنشین است بدین معنی که هنگامی‌که خاموش کردن یا خاموش ماندن موتور احتراقی باعث افت شاخص‌های ایمنی و آسایش سرنشین گردد این سامانه موتور احتراقی را روشن نگه می‌دارد. برای مثال هنگامی‌که خلا موجود در بوستر ترمز به دلیل ترمزهای متعدد کاهش یابد که منجر به سفت شدن پدال ترمز می‌گردد موتور احتراقی روشن می‌شود تا خلا بوستر را دوباره تامین کند، و یا هنگامی‌که کولر خودرو روشن است این سامانه موتور احتراقی را خاموش نمی‌کند. واژه دیگر مورد استفاده برای این سامانه میکروهیبرید است.

میزان کاهش مصرف سوخت خودرو مستقیما” به این موضوع وابسته است که به چه میزان شما در چرخه رانندگی که در آن رانندگی می‌کنید توقف کامل دارید . بدیهی است هنگام رانندگی داخل شهر و هنگامی‌که ترافیک قابل توجه ای وجود دارد این سامانه کمک زیادی به بهبود مصرف سوخت می‌کند و هنگامی‌که دراتوبان رانندگی می‌کنید و توقفی ندارید این سامانه اثری روی مصرف سوخت نخواهد داشت.در این خودرو حدودا ۱۲ شرط باید برقرار باشد تا موتور خاموش شود که اصلی تر ین آن‌ها توقف خودرو،خلاص بودن دنده و رها بودن پدال کلاچ است . هنگامی‌که موتور به صورت اتوماتیک خاموش است چراغ نشانگر جلو آمپر در وضعیت چشمک زن قرار می‌گیرد تا راننده آگاه باشد موتو ر آماده روشن شدن اتوماتیک است. همچنین حدوداً شش شرط وجود دارد که هرکدام از آن‌ها برقرار گردد موتور به صورت اتوماتیک روشن می‌شود که اصلی ترین آن فشردن پدال کلاچ است.همچنین از آنجایی که در شرایط خاص ترافیکی ممکن است سامانه هوشمند روشن/ خاموش باعث تکرر بیش از حد خاموش و روشن شدن موتور با فواصل زمانی کم بین خاموش شدن و روشن شدن موتور شود به گونه ای که باعث بهبود مصرف سوخت نگردد، یک استراتژی هوشمند در این خودرو اعمال شده است. اگر چه این شرایط توسط راننده قابل تشخیص است و امکان غیرفعال سازی سامانه توسط وی وجود دارد لیکن درصورت عدم دخالت راننده خود سامانه به صورت هوشمند عمل کرده و از این شرایط جلوگیری می‌نماید. در استراتژی سامانه هوشمند روشن / خاموش الگوریتمی‌پیاده شده است تا در شر ایط ترافیکی خاص مورد نظر سامانه خاموش-روشن غیر فعال می‌شود و پس از خروج از آن شر ایط دوباره به صورت اتوماتیک فعال می‌شود.

لازم به ذکر است که استارت و باتری بکار رفته در این خودرو از نوع بسیار مرغوب و با طول عمر بالا می‌باشد بطوری که نسبت به مدل‌های معمول دارای کار کردی بسیار مناسب تر می‌باشد.

منبع: نمایندگی ایران خودرو -زیبایی



تاريخ : پنجشنبه 1390/07/21 | | نويسنده : کامبیز

گروه خودرو – خودرویی که امروز به شما معرفی مي‌کنیم یک محصول داخلی به نام سمند SE است که در شرکت ایران خودرو تولید مي‌شود.SE به نوعی همان سمند LX به حساب مي‌آید که ایران خودرو با حذف تعدادی از آپشن‌ها، آن را با قیمت پایین‌تری روانه بازار کرده است. SE دارای حجم موتوری 1800 سی سی است و 100 اسب بخار قدرت تولید مي‌کند.

پشت فرمان این خودروی چهار سیلندر مي‌توان سرعت 185 کیلومتر در ساعت را تجربه کرد و در عرض 13 ثانیه به شتاب100 کیلومتر رسید. گیربکس SE پنج دنده به صورت دستی است.
همچنین این خودرو دارای باک بنزینی 66 لیتری است که در هر100 کیلومتر سیکل ترکیبی حدود 8 لیتر بنزین مي‌سوزاند. از تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی این خودرو مي‌توان به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، کیسه ایمنی هوا (ایربگ ) برای راننده، فرمان تلسکوپی، کمربند ایمنی پیش کشنده، تنظیم صندلی‌های جلو به صورت اهرمی و سیستم قطع سوخت خودکار اشاره کرد. این خودرو با قیمت 13 میلیون و 500 هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسد

منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : جمعه 1390/06/11 | | نويسنده : کامبیز
با تامین قطعات مورد نیاز، تولید انبوه سمند میکروهیبرید در ایران خودرو آغاز می شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از ایکوپرس، مهندس نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: در سال گذشته 50 دستگاه سمند میکروهیبرید معمولی و پنج دستگاه تاکسی میکروهیبرید نیز تولید شده، اما به دلیل عدم تامین قطعات لازم، هنوز تولید انبوه این محصول آغاز نشده است.

وی افزود: خودروهای میکروهیبرید تولید شده آزمون های مختلف را با موفقیت گذرانده و پنج دستگاه تاکسی سمند میکروهیبرید نیز از یک ماه پیش در تهران کار می کند که بر اساس بازخوردهای مشتریان، عملکرد آن رضایت بخش و کاهش مصرف سوخت به ویژه در ترافیک شهری قابل توجه بوده است.

مهندس نجم الدین ،  سیستم استارت و استاپ را مهم ترین ویژگی خودروی میکروهیبرید دانست که به عنوان یک آپشن برای مشتریان عرضه می شود و گفت: در این نوع هیبرید از موتور برقی استفاده نمی شود، بلکه 10 نوع قطعه مختلف به آن اضافه می شود.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو  افزود: نصب دو  سنسور بر روی گیربکس و بوستر، خاموش شدن خودرو در هنگام توقف و حرکت آن با کلاچ را امکان پذیر می کند.

وی باتری، استارت، جلو آمپر و دسته سیم را از دیگر موارد تغییر در سیستم میکروهیبرید ذکر کرد و گفت: این سیستم فعلا روی موتور ایکس یو 7 توسعه یافته و واحد کنترل الکترونیک و نرم افزار مربوط به آن نیز برای همین منظور باید بررسی  شود.

مهندس نجم الدین  از  توسعه سیستم میکروهیبرید بر روی موتور ای اف 7 هم خبر داد و گفت: در حال حاضر سمند میکروهیبرید استاندارد یورو 3 را تامین می کند که با به کار گیری موتور ای اف 7 به یورو 4 ارتقا می یابد.

وی افزود: در سرعت کمتر از 40 کیلومتر در ساعت، سیستم میکروهیبرید توان مورد نیاز خودرو را تامین می کند و در بالای 40 کیلومتر، موتور اصلی به کار می افتد و از همین رو خودروی میکروهیبرید بهترین بازدهی را در شهر به دست می دهد.

وی تقویت استارت و افزایش ظرفیت باتری به میزان سه برابر را از دیگر تغییرات انجام شده در سمند میکروهیبرید عنوان کرد و گفت: نتایج تست ها 120 هزار بار استارت را در این خودرو به تایید رسانده در حالی که در استارت معمولی این عدد 12 هزار بار است.

 مهندس نجم الدین  یادآور شد: سمند میکروهیبرید در سرعت کمتر از پنج کیلومتر خود به خود خاموش می شود و مشکل افزایش مصرف سوخت که در اثر روشن خاموش شدن خودروهای معمولی در ترافیک شهری پیش می آید، در این خودرو منتفی است، بلکه کاهش مصرف را در پی دارد که در سکیل ترکیبی 20 درصد و در سیکل شهری 30 درصد است.

وی تاکسی را اولویت ایران خودرو در تولید سمند میکروهیبرید دانست و اظهار داشت: همه کارهای این محصول در ایران خودرو انجام و همه چیز برای تولید انبوه آن آماه شده که با تامین قطعات آغاز خواهد شد.
منبع: بازتاب آنلاین


تاريخ : شنبه 1390/05/15 | | نويسنده : کامبیز
 

راهنمای دارنده محصول

نوع فایل : PDF

نوع زبان : فارسی

حجم فایل : 33.9 MB

تعداد صفحات : ۱۷۰ صفحه

نوع صفحات : سیاه و سفید

مرجع : سایت ایران خودرو

----------------> دانلود



تاريخ : پنجشنبه 1390/04/02 | | نويسنده : کامبیز

کمپانی : شرکت ایران خودرو ، اولین خودرو ساز سبک و سنگین ایرانی و بزرگ ترین خودرو ساز خاورمیانه با هدف ارائه خودرو ملی از آواخر دهه هفتاد شمسی دست به تولید خودرو سمند زده و از ابتدای دهه هشتاد آنرا به بازار عرضه کرد ، هم اکنون شاهد حضور این خودرو ایرانی در برخی از کشور های جهان همچون سنگال ، بلاروس ، روسیه ، ازبکستان ، گرجستان ، تونس ، سودان ، اکراین ، سوریه ، قزاقستان و... می با شیم ، همچنین شرکت ایران خودرو به تولید سمند با ایجاد خط تولید در سوريه ، ونزوئلا ، چين ، سنگال ، آذربايجان و بلاروس نیز پرداخته است . شرکت سایپا ، دومین خودرو ساز سبک و سنگین ایرانی پس از سالها موفقیت در ارائه خودرو پراید از مجموعه کیا موتورز کره جنوبی اقدام به ایجاد خط تولید و قطعه سازی خودروی ریو در ایران کرده .

طراحی بدنه : با وجود اختلاف در سال تولید و در نتیجه الگوی طراحی بین دو خودروی سمند و ریو در خودروی کیا ریو شاهد طراحی مدرن تر و هماهنگ تر با الگو های روز بوده و این طراحی سبب ارگونومی ، آیرودینامیکی ، ایمنی و زیبائی همراه با کاربردی بیشتر در ریو شده و می توان امتیاز این بخش را برای خودرو کیا ریو در نظر گرفت .

طراحی داخلی : در مقایسه طراحی و زیبائی ، سمند از فضای داخلی زیبا تری همراه با القاء توان مندی و قدرت بر خوردار بوده ، کیفیت برتر قطعات سالن در سمند از تفاوت های میان این برند ایرانی با ریو می باشد ، فضای داخلی ریو از جذابیت و گرمی خاصی برخوردار نبوده و کیفیت قطعات آن نیز در سطحی پائین تر از سمند قرار دارد ، در نهایت امتیاز این بخش را سمند به خود اختصاص می دهد .

ایمنی : خودروی کیا ریو با داشتن 3 ستاره ایمنی از مجموع 5 ستاره Euroncap در سطحی بالاتر از سمند با تائید شرکت انگلیسی مایرا با روش های پیشین قرار دارد ، همچنین استفاده از میله های ایمنی در درب های ریو آنرا در تصادفات جانبی در حدی قابل قبول در قیاس با سمند قرار داده و ریو صاحب امتیاز این بخش می باشد.

ارگونومی : کیا ریو بواسطه بهره وری از روش های نوین ساخت بخاطر اختلاف در سال طراحی و تولید با سمند از سطح ارگونومی بالاتری در مقابل سمند برخوردار بوده و امتیاز ارگونومی از آن ریو می باشد .

موتور : سمند با موتوری با حجم بیشتر و پر توان در مقابل ریو با حجم موتور کمتر اما مدرن تر و برای انتخاب میان این دو وقتی با مصرف ، آلایندگی و استهلاک بیشتر در موتور 1800 سی سی سمند در قیاس با موتور 1500 سی سی DOHC در کیا ریو مواجه می شویم با وجود جذاب بودن توان مندی موتور در سمند ، در مجموع ریو صاحب امتیاز این بخش می شود .

گیربکس : گیربکس 5 سرعته دستی در هر دو خودرو با برتری هماهنگی با موتور و سنکرونیزه بالاتر در سمند امتیاز این بخش را از آن خودرو سمند می کند .

ساسپنشن : با وجود برابری تقریبی در تعلیق جلوی سمند و ریو از حیث نوع تعلیق اما کیفیت ، سختی و قدرت مند بودن تعلیق در جلو سمند و همین طور تفاوت کلی در بخش عقب دو خودرو از حیث تعلیق و برتری خاص سمند در این بخش ، خودرو سمند برنده این بخش و صاحب امتیاز آنست .

ترمز : هر دو خودرو دارای ترمز های دیسکی خنک شونده در جلو و کاسه در عقب می باشند ، اما در نهایت با وجود برابری تقریبی در تست های عمومی به تست های تخصصی پرداختیم و ترمز  کیا ریو را حداقل یک پله بالاتر از ترمز در سمند یافتیم و ریو صاحب امتیاز این بخش می باشد .

سیستم های پایداری : خودرو کیا ریو و همین طور خودرو سمند هر دو فاقد سیستم های پایداری می باشند .

آپشن : خودرو سمند با بهره وری از آپشن های بیشتر همچون شیشه بالا بر برقی عقب و یا سیستم گویای ایمنی و ضد سرقت و ... بر خودرو ریو برتری داشته و صاحب امتیاز این بخش می باشد .

تست درایو : توان حرکتی ، هندلینگ و پایداری مجموعا در سمند در سطحی بالاتر از ریو قرار دارد و ریو خودروئی سبک ، زیبا و صاحب ارگونومی ، ایمنی و استهلاک کم می باشد . مصرف و آلایندگی کمتر ریو امروزه از اهمیت خاصی بر خوردارست و این خود به تنهائی گاهی دلیل بر انتخاب یک خودرو می شود . با این حال انتخاب یکی از این دو خودرو بسته به شرایط و خواسته های خریدار خودرو می باشد و نمی توان به طور قطع یکی از این دو را برای همه توصیه کرد اما بنده در بین این دو خودرو ، کیا ریو را انتخاب می کنم .

منبع: وبلاگ یونیورسال



تاريخ : چهارشنبه 1389/06/03 | | نويسنده : کامبیز

به گزارش بازتاب آنلاین  ، مير جواد سليماني قائم مقام مدير عامل ايران خودرو در کيفيت و توسعه محصول، با بيان اين مطلب گفت: اين موتور که نخستين نمونه آزمايشگاهي آن در آبان ماه سال گذشته رونمايي شد، آزمون هاي توسعه اي را با موفقيت گذرانده و آزمون هاي دوام آن آغاز شده است.
وي ادامه داد: در نخستين آزمون دوام در خصوص بيشينه توان که در آزمايشگاه هاي مرکز تحقيقات موتور ايران خودرو انجام شد، کل موتور به مدت 150 ساعت بدون ايراد عملکردي کار کرده و قطعات بعد از دمونتاژ موتور وضع خوبي داشته است.
قائم مقام مديرعامل ايران خودرو افزود: دو دستگاه سمند مجهز به موتور ديزل و گيربکس جديد، تست جاده را با موفقيت پشت سر گذرانده و براي آغاز عمليات کاليبراسيون با مشارکت کارشناسان ايراني آماده مي شود.
سليماني از شروع ساخت يک دستگاه سمند ديگر با موتور ديزل و گيربکس جديد تا دو هفته ديگر در ايپکو خبر داد و گفت: يک دستگاه نيز در معاونت توسعه محصولات جديد ايران خودرو در حال نصب موتور ديزل است.
قائم مقام مديرعامل ايران خودرو حجم موتور ديزل ملي را يک هزار و 500 سي.سي، توان آن را 90 کيلووات و گشتاور آن را 250 نيوتن متر ذکر و اضافه کرد: مصرف سوخت سمند با اين موتور، پنج تا 2/5 ليتر در سيکل ترکيبي در هر 100 کيلومتر خواهد بود.
وي ميزان گوگرد موجود در گازوييل با استاندارد يورو4 را 50 پي پي ام عنوان کرد که در ايران به صورت آزمايشي توليد شده است اما توزيع گسترده اي ندارد.
سليماني با اشاره به برنامه وزارت نفت براي عرضه سوخت با استاندارد يورو4 از سال 1391 بيان کرد: چنانچه بخواهيم سوخت ديزل موجود در ايران را به موتورهاي نسل جديد بخورانيم، علاوه بر آلايندگي گازهاي خروجي، در بلند مدت دوام قطعات موتور با مشکل مواجه مي شود.
وي قابليت دسترسي گازوييل در ايستگاه هاي بنزين را از مزاياي اين سوخت عنوان کرد و با اشاره به سهم 23 درصدي در سبد سوختي کشور گفت: استفاده از گازوئيل استاندارد، مصرف سوخت را 30 درصد کاهش مي دهد.
سليماني موتور اف.7 پايه گاز سوز را مبناي طراحي موتور ملي ديزل سواري دانست و متذکر شد: تغييرات لازم در خطوط توليد به گونه اي که اين دو موتور در يک خط مونتاژ شود، بررسي و امکان سنجي شده است.
وي با اشاره به اينکه پروژه موتور ديزل با حمايت وزارت نفت آغاز شده است، گفت: مرکز تحقيقات موتور ايران خودرو منابع داخلي را نيز صرف کرده تا اين پروژه متوقف نشود.
سليماني افزود: بيش از 70 درصد فعاليت هاي پروژه موتور ديزل سواري توسط کارشناسان ايراني و برخي تجربه هاي جديد، با مشاور خارجي انجام شده است.
قائم مقام مديرعامل ايران خودرو خاطرنشان کرد: قطعات اصلي بدنه شامل بلوک سيلندر، سرسيلندر، ميل لنگ و شاتون در داخل کشور و سامانه سوخت رساني که فناوري بسيار بالايي دارد و تنها دو تامين کننده در جهان دارد، از خارج کشور تامين مي شود.

منبع: بازتاب آنلاین



تاريخ : یکشنبه 1389/05/17 | | نويسنده : کامبیز
مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو گفت: براي امسال دو خودروي جديد سمند NX7 و سمند HD در دست طراحي است.

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، جواد نجم‌الدين صبح امروز در حاشيه دهمين نمايشگاه بين‌المللي خودرو و صنايع وابسته و در بازديد خبرنگاران از غرفه ايران خودرو در اين نمايشگاه از طراحي محصول جديد ايران خودرو خبر داد و اظهار داشت: توليد دو خودروي سمند NX7 و HD تا پايان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.
مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران در مورد تاثير اجراي طرح هدفمندكردن يارانه‌ها برقيمت خودرو گفت: قيمت خودرو با اجراي اين طرح افزايش نمي‌يابد و در حال حاضر هم سمند با موتور ملي و سمند با موتور نيوپايپ 35 هزار تا 500 تومان ارزان تر از قبل عرضه مي‌شود.
وي افزود: دست اندركاران صنعت خودرو تمام تلاش خود را مي‌كنند تا بعد از اجراي طرح هدفمند‌كردن يارانه‌ها آثار منفي روي قيمت‌ها ايجاد نشود.

منبع:تابناک



تاريخ : سه شنبه 1389/03/18 | | نويسنده : کامبیز
مدیر عامل ایران خودرو از کاهش 500 هزار تومانی سمند ال ایکس با موتور کم‌مصرف خبر داد.

به گزارش مهر جواد نجم الدین اظهار داشت: ایران خودرو با کاهش هزینه های تولید با حفظ کیفیت و ایمنی، برنامه کاهش قیمت سمند ال ایکس با موتور تی یو فایو را تحقق می بخشد و با پنج میلیون ریال کاهش قیمت این خودرو را به مشتریان عرضه می کند.
وی افزود: این اقدام به دنبال کاهش قیمت سه میلیون ریالی خودروی سمند با موتور ملی در ماه گذشته صورت می گیردکه بسیار مورد استقبال مشتریان قرار گرفت.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: این روند کاهش قیمت برای سایر محصولات ایران خودرو نیز در ماه های آینده ادامه خواهد داشت.

وی در مورد کمبود قطعه کاتالیست کانورتور در نمایندگی های مجاز ایران خودرو اظهار داشت: ایران خودرو به دلیل الزامات زیست محیطی این قطعه را بر روی خودروهای تولیدی نصب می کند و مشتریان باید پس از 80 هزار کیلومتر مبادرت به تعویض کاتالیست کانورتور خودروی خود کنند.

نجم الدین تاکید کرد: نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش موظفند با مراجعه مشتریان این قطعه را در زمان مقرر تعویض کنند.
منبع :تابناک

تاريخ : دوشنبه 1388/03/18 | | نويسنده : کامبیز
سمند LX

چری A15

 

مشخصات فنی چری A15

حجم موتور

1596 سی سی

نوع موتور

SQR480ED

تعداد سیلندر

4

تعداد سوپاپ

8

حداکثر قدرت

87 اسب بخار / 5500 دور

حداکثر گشتاور

132 نیوتن متر / 3000-3500 دور

حداکثر سرعت

160 کیلومتربر ساعت

نوع گیربکس

پنج دنده دستی

مصرف سوخت

7.5 لیتر در سیکل ترکیبی

سایز تایر

60R14 82 H/185

ظرفیت باک

55 لیتر

شتاب 0 تا 100

14 ثانیه

نوع سیستم تعلیق جلو

مک فرسون با فنر پیچشی

نوع سیستم تعلیق عقب

بازو استوانه ای نیمه مستقل

استاندارد آلایندگی

یورو2

 

مشخصات فنی سمند LX

حجم موتور

1761 سی سی

نوع موتور

XU7JPL3 injection

تعداد سیلندر

4

تعداد سوپاپ

8

حداکثر قدرت

100 اسب بخار / 6000 دور

حداکثر گشتاور

153 نیوتن متر / 3000دور

حداکثر سرعت

185 کیلومتربر ساعت

نوع گیربکس

پنج دنده دستی

مصرف سوخت

8.5 لیتر در سیکل ترکیبی

ظرفیت باک

70 لیتر

شتاب 0 تا 100

13 ثانیه

نوع سیستم تعلیق جلو

مک فرسون شامل فنرلول و کمک فنر

نوع سیستم تعلیق عقب

نيمه مستقل شامل دو ژامبون ، يک فنر پيچشی به طور عرضی و کمک فنرهای هيدروليکی

استاندارد آلایندگی

یورو2

سمند LX از موتور 1800 سي سي بهره مي‌برد كه توانايي توليد 100 اسب بخار قدرت دارد اما چری A15 از موتور 1600 سی سی بهره می برد که توانایی تولید 87 اسب بخار را دارد پس در قدرت چری A15 13 اسب بخار از سمند LX کمتر است.

شتاب صفر تا صد سمند LX برابر 13 ثانیه و شتاب صفر تا صد چری A15 برابر 14 ثانیه می باشد پس در شتاب سمند 1 ثانیه بهتر عمل می کند.

از لحاظ میزان مصرف سوخت چری وضعیت بهتری نسبت به سمند دارد بطوری که چری برای طی کردن صد کیلومتر در سیکل ترکیبی نیازمند 5/7 لیتر بنزین می باشد اما سمند همين مسافت را با 5/8 ليتر سوخت طي مي‌كند.

 بقیه در "ادامه مطلب"



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 1388/03/02 | | نويسنده : کامبیز
سمند و پرايد هيبريدي در ايران خودرو و سايپا ساخته شد.

به گزارش ايسنا، افشين روغني - معاون امور صنايع و اقتصادي وزير صنايع و معادن - در مراسم رونمايي از اولين خودرو ملي پايه گازسوز ميكروهيبريد با بيان اين مطلب افزود: انرژي موتور محركه خودرو هيبريدي از دو منبع تامين مي‌شود كه بخشي از آن از انرژي موتورهاي الكتريكي و بخش ديگر نيز از بنزين، گازوئيل، گاز يا حتي باتري است.

به گفته وي، اين تكنيك در خودروهاي هيبريدي براي صرفه‌جويي در مصرف سوخت، كاهش آلايندگي و حفاظت از محيط زيست فوق‌العاده كارآمد است.

او با بيان اين‌كه در وزارت صنايع و معادن ستاد ويژه خودرو هيبريدي تشكيل شده است، خاطرنشان كرد: در حال ترسيم نقشه راهي براي رسيدن به توليد انبوه اين نوع خودرو در كشور هستيم.

وي تصريح كرد: در دنيا خودرو هيبريدي در سه سطح خفيف، متوسط و كامل توليد مي‌شود كه در سطح خفيف تغييرات كمتري در خودرو معمولي اتفاق افتاده و به تبع هزينه كمتري به خودرو اضافه و صرفه‌جويي در مصرف سوخت نيز كمتر است.

او تاكيد كرد: اما در سطح متوسط اين خودرو تغييرات بيشتري اتفاق افتاده و به تبع هزينه آن بيشتر و صرفه‌جويي در مصرف سوخت آن نيز بيشتر است. در نوع كامل اين خودرو نيز اين فرآيند صدق مي‌كند.

روغني گفت: در حال حاضر اين خودروها در سه سطح وجود دارند كه سمند و پرايد به عنوان نمونه ايراني آن در شركت‌هاي ايران‌خودرو و سايپا ساخته شده كه البته اين نمونه صنعتي نبوده و هنوز در سطح ميكرو است.

وي در پاسخ به سوال ايسنا در خصوص زمان توليد انبوه اين خودرو گفت: درحال حاضر نقشه راه ترسيم نشده كه بتوان زمان‌بندي توليد انبوه آن را اعلام كرد. اميدواريم كه با پيگيري مستمر، هر چه زودتر زمان‌بندي توليد انبوه آن مشخص شود.

معاون وزير صنايع ومعادن تصريح كرد: در حال حاضر با توجه به آن‌كه در تامين بنزين خودكفا نيستيم، استفاده از اين تكنيك در كاهش مصرف سوخت و جلوگيري از خروج ارز از كشور بسيار موثر است؛ ضمن آن‌كه اين مساله موجب كاهش آلايندگي نيز مي‌شود.

وي درباره مقدار صرفه‌جويي سوخت در خودروهاي هيبريدي گفت: اين خودرو در سطح ميكرو بين پنج تا هفت درصد سوخت كمتري مصرف مي‌كند. در سطح متوسط نيز بين 12 تا 15 درصد و در نوع كامل بيش از 20 تا 30 درصد در مصرف سوخت صرفه‌جويي مي‌شود.
 
منبع : تابناک


تاريخ : دوشنبه 1388/02/14 | | نويسنده : کامبیز
سمند

206 صندوقدار

طراحي هر دو خودرو توسط شركت ايران خودرو صورت گرفته با اين تفاوت كه يكي با آرم ايران‌خودرو و ديگري با آرم پژو در بازار عرضه مي‌شود. منظورمان دو خودروي سمند LX و پژو 206 صندوق‌دار مدل V20 است.

این دو خودرو علاوه بر آن که توسط شرکت ایران خودرو طراحی شده اند از لحاظ قيمتي نيز در يك محدوده قرار دارند با اين حال از لحاظ فني با يكديگر متفاوت هستند، به طوري كه سمند LX از موتور 1800 سي سي بهره مي‌برد كه توانايي توليد 100 اسب بخار قدرت دارد اما V20 به موتور 1600 سي‌سي مجهز است كه با آن مي‌تواند 110 اسب بخار قدرت توليد كند.از سوي ديگر V20 با وجود آن كه از موتور ضعيف‌تري نسبت به سمند بهره مي‌برد اما براي رسيدن به شتاب صفر تا صد نيازمند زمان كمتري نسبت به LX است به طوري كه V20 در 4/11 ثانيه به اين شتاب دست پيدا مي‌كند اما LX براي رسيدن به اين شتاب نيازمند 13 ثانيه زمان است كه اين برتري به دليل وزن سبك 206 صندوق‌دار نسبت به سمند است.از لحاظ ميزان مصرف سوخت نيز پژو نسبت به سمند از شرايط بهتري برخوردار است به طوري كه V20 براي طي كردن صد كيلومتر در سيكل تركيبي نيازمند 6/6 ليتر بنزين است اما سمند همين مسافت را با 5/8 ليتر سوخت طي مي‌كند.از سوي ديگر در خصوص حداكثر سرعت نيز V20 وضعيت بهتري نسبت به LX دارد به طوري كه با سمند مي‌توان سرعت 185 كيلو متر در ساعت را تجربه كرد اما V20 به شما اين فرصت را مي‌دهد تا سقف 193 كيلومتر در ساعت پدال گاز را بفشاريد.اما با وجود تمام برتري‌هاي V20 نسبت به LX، سمند از لحاظ ايمني تا حدودي از رقيب خود به طوري كه LX به ترمز ABS مجهز است اما V20 از اين آپشن بي‌نصيب است. هم اكنون پژو صندوق‌دار V20 با قيمت 14ميليون تومان و سمند LX با قيمت 15ميليون و 200هزار تومان در بازار عرضه مي‌شود.

منبع : بازتاب آنلاین