X
تبلیغات
خودرو برتر - رنو
تاريخ : یکشنبه 1391/11/08 | | نويسنده : کامبیز
تندر 90 دنده اتوماتیک برپایه خودرو تندر 90 مدل E2 طراحی و ساخته شده است.
 
سهولت رانندگی در ترافیک‌های شهری، کاهش استهلاک گیر‌بکس و متعلقات آن در خودرو و اضافه شدن یک ECU به منظور مدیریت فرایند تعویض دنده خودرو از جمله ویژگی‌های تندر 90 اتوماتیک به شمار می‌رود.
 
از جمله تفاوت‌های تندر 90 دنده اتوماتیک می‌توان به شکیل‌تر شدن اهرم تعویض دنده و تغییر در رنگ جلو آمپر خودرو اشاره کرد. همچنین تغییر در سپر جلوی خودرو از دیگر ویژگی‌های تندر 90 دنده اتوماتیک است که باعث جریان بهتر هوا در محوطه موتور این خودرو می‌شود و به این ترتیب اجزاء داخلی موتور بهتر خنک خواهد شد. تغییر رنگ کامپیوتر سفری و قابلیت نمایش وضعیت اهرم دنده در کامپیوتر سفری از دیگر ویژگی‌های تندر 90 دنده اتوماتیک است. این خودرو دارای موتور K4M با 16 سوپاپ و حجم موتور 1600 سی‌سی است.
 
تندر 90 دنده اتوماتیک دارای 4 دنده جلو و یک دنده عقب است و حداکثر سرعت آن به اندازه تندر 90 مدل E2 معمولی یعنی 175 کیلومتر در ساعت است.
 
این خودرو در مدت 11.7 ثانیه از شتاب صفر به 100 می‌رسد و مصرف بنزین ترکیبی آن در شهر و جاده 8.3 لیتر طراحی شده است.
 
گیر‌بکس تندر 90 دنده اتوماتیک از نوع DP2 است و ماکزیمم گشتاور آن به 250 نیوتن متر می‌رسد.
 
ایران‌خودرو 36 نمایندگی را برای ارائه خدمات به خریداران تندر 90 دنده اتوماتیک تجهیز کرده که به تدریج این تعداد افزایش خواهد یافت.

منبع : خبرگزاری فارس

تاريخ : پنجشنبه 1391/04/08 | | نويسنده : کامبیز
ایسنا: پیمان کارگر - مدیرعامل شرکت رنوپارس، اظهار کرد: رنو هشت محصول را روی پلت‌فرم تندر ۹۰ در ایران تولید خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر تندر ۹۰ و مگان در ایران تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: داستر، لوگان، ساندرو، وانت تندر و دو فیس‌لیفت از جمله محصولاتی است که در آینده در ایران تولید خواهد شد.

او با بیان این‌که رنو برای تولید این محصولات سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در ایران خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از سرمایه‌گذاری‌های جدید برای تولید ساندرو در ایران در شرکت رنو به تصویب رسیده است.

تولید سالانه ۱۰۰هزار دستگاه ساندرو، ۵۰هزار دستگاه داستر

مدیرعامل رنوپارس ادامه داد: طبق بررسی‌های رنو سالانه می‌توان حداقل ۱۰۰ هزار دستگاه ساندرو در ایران تولید کرد. داستر نیز کشش تولید حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار دستگاه در سال را دارد که در این زمینه تلاش می‌شود این خودرو با موتور ۲۰۰۰ سی. سی و با قیمت مناسبی نسبت به سایر رقبا در بازار ایران عرضه شود.

وی افزود: در خصوص وانت تندر نیز تولید آن‌را می‌توان با تیراژ حداقل ۳۰ هزار دستگاه در سال آغاز کرد که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

کارگر با بیان این‌که قیمت محصولات جدید مدنظر برای تولید در ایران هنوز نهایی نشده است و نمی‌توان قیمتی را در این خصوص اعلام کرد، تصریح کرد: در تمام خودروهای جدید، هدف اصلی داخلی‌سازی محصولات است. البته این‌که به عنوان مثال تولید ساندرو در ایران با ۳۰، ۴۰ یا ۵۰ درصد داخلی‌سازی شروع شود، بستگی به سهولت داخلی‌سازی قطعات برای تسریع در روند تولید آن‌ها در ایران دارد.

داخلی‌سازی ۸۵درصدی تندر تا دو سال دیگر

مدیرعامل رنوپارس ادامه داد: تولید محصولات جدید با درصدهای داخلی‌سازی متفاوتی آغاز خواهد شد، اما هدف نهایی آن است که در تمام آن‌ها به حداقل ۶۰ درصد داخلی‌سازی صورت گرفته در تندر ۹۰ برسیم؛ ضمن آن‌که در تندر۹۰ نیز تا دو سال آینده داخلی‌سازی به حداقل ۸۰ تا ۸۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این‌که برای تولید فیس‌لیفت تندر ۹۰ نیز در حال مذاکره با ایران خودرو هستیم، خاطرنشان کرد: شرکت سایپا نیز فیس‌لیفت جدیدی از تندر ۹۰ را با مشارکت رنو طراحی کرده که به زودی وارد بازار خواهد شد.

کارگر در پاسخ به سوالی در خصوص افت تدریجی کیفیت تندر ۹۰ و مگان، اظهار کرد: آمار‌ها نشان‌دهنده رشد کیفیت در تولید این خودروهاست؛ به‌گونه‌ای که نسبت رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش تندر ۹۰ و مگان در سال ۲۰۱۱ میلادی ۱۶ درصد نسبت به ۲۰۱۰ افزایش یافته است.

وی در حاشیه مراسم رونمایی از محصولات جدید رنو در ایران ادامه داد: ‌ما سخت‌گیری زیادی در خصوص کیفیت داریم؛ به‌گونه‌ای که حدود چهار ماه پیش به دلیل مشکل کیفیت ایجاد شده در خط تولید، دو روز فعالیت خط را متوقف کردیم؛ علیرغم آن‌که فشار زیادی از طرف خودروساز مربوطه روی ما وجود داشت که در شرایطی که تقاضای زیادی برای خودرو وجود دارد، چرا باید خط تولید آن متوقف شود.

مدیرعامل رنوپارس افزود: شراکت ما با دو خودروساز بزرگ ایران با قدرت ادامه خواهد یافت و هر کدام برخی از محصولات رنو را در ایران تولید خواهند کرد. برنامه این است که با توجه به توان و اهداف هر خودروساز بزرگ، برخی از مدل‌های رنو در آن‌ها تولید شود.

کارگر در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیرات تحریم بر فعالیت‌های رنو در ایران گفت: رنو به قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارد، با این حال فعالیت‌های خود را نیز در ایران گسترش خواهد داد؛ به‌گونه‌ای که در حال حاضر تعداد افراد فعال در دفتر رنو در پاریس که روی پروژه‌های ایران فعالیت می‌کنند، افزایش یافته است.

رنو در ایران خواهد ماند

وی ادامه داد: مدیرعامل رنو نیز در آمریکا اعلام کرد که رنو در ایران خواهد ماند، زیرا برنامه‌های رنو در ایران اساسی بوده و به دنبال تبدیل شدن به شریک استراتژیک صنعت خودرو ایران است. البته ممکن است تحریم‌ها سرعت برخی پروژه‌ها را در ایران تحت تاثیر قرار دهد؛ با این حال مدیران ارشد رنو و نیسان با گسترش فعالیت‌ها در ایران موافقند.

او در خصوص چگونگی نقل و انتقال مالی با خودروسازان ایرانی در شرایط تحریم اظهار کرد: به هر حال راهکارهایی برای حل مشکلات تحریم در روابط دو جانبه پیدا شده است. به عنوان مثال در حال حاضر تحریم‌ها تنها در سطح اتحادیه اروپا و آمریکا اجرایی شده است، بنابراین شرکت‌هایی مانند رنو که بین‌المللی بوده و در تمام نقاط دنیا مانند مراکش، هندوستان، ترکیه و روسیه حضور دارند، مشکلی برای نقل و انتقال پول با ایران نخواهند داشت.

دولت فرانسه برای شرکت رنو تصمیم نمی‌گیرد

کارگر افزود: دولت فرانسه نیز اگرچه در رنو سهام دارد، اما به هیچ وجه برای این شرکت تصمیم‌گیری نمی‌کند. به عنوان مثال رنو تصمیم گرفت سایتی با ظرفیت ۴۰۰ هزار دستگاه در مراکش ایجاد کند، اما دولت فرانسه با بیان این‌که اشتغال‌زایی در داخل فرانسه اولویت دارد، خواستار راه‌اندازی آن در فرانسه شد؛ اما رنو در ‌‌نهایت براساس برنامه‌های راهبردی خود تصمیمش را برای حضور در مراکش عملی کرد.

مدیرعامل رنوپارس همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص دلیل اقامت دوره‌ای در پاریس اظهار کرد: ماهانه حدود یک هفته در فرانسه و سه هفته در ایران هستم. من برای جلو بردن فعالیت‌های رنو در ایران برنامه کاری فشرده‌ای در فرانسه داشته‌ام تا مسوولان رنو را توجیه کنم که ایران باید جزو اولویت‌های اصلی این شرکت در جهان باشد، زیرا در حال حاضر شرایط صنعت خودرو به‌گونه‌ای است که فعالیت‌های رنو در کشور‌ها اولویت‌بندی شده و کشورهای با اولویت دوم از رئوس برنامه‌ها خارج می‌شوند.

پژو فعلا به ایران قطعه نمی‌دهد

کارگر همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه رنو برای تصاحب بازار پژو در ایران گفت: پژو فعلا به ایران قطعه نمی‌دهد، اما ما به فعالیت‌های خود ادامه داده‌ایم و طبیعی است که اگر ما برنامه‌های خود در ایران را سرعت دهیم، در رقابت با رقبای خود موفق خواهیم بود؛ به‌گونه‌ای که جای برخی رقبا را نیز خواهیم گرفت. البته رقبای ما تنها پژو نیستند، بلکه تمام برندهای موجود در بازار ایران رقبای ما محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: البته اکثر رقبای رنو در ایران محصولات خود را به صورت بسته‌های CKD فروخته و تمایلی به داخلی‌سازی ندارند، زیرا سودشان کاهش می‌یابد، اما سیاست رنو برعکس این است. ما به دنبال تولید خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب و همچنین صادرات آن از ایران هستیم. در حال حاضر در سایت رنو در ترکیه ۷۳ درصد خودروهای تولیدی صادر می‌شوند، زیرا در آنجا نیز به شدت در زمینه کیفیت و قیمت و داخلی‌سازی قطعات کار شده است که در ایران نیز همینگونه عمل خواهد شد.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های این شرکت برای واردات خودرو به ایران اظهار کرد: واردات خودرو به ایران نیز آغاز شده؛ البته هنوز به میزان دلخواه نرسیده است. برنامه رنو واردات پنج مدل در سال اول بود تا پس از آن مدل‌های دیگری نیز وارد کند. البته مدل‌هایی که در بازار مورد استقبال قرار گیرند، در زمینه تولید آن‌ها در ایران برنامه‌ریزی خواهد شد؛ به‌گونه‌ای که در ‌‌نهایت ۹۵ درصد فعالیت‌های رنو در ایران تولیدی خواهد بود.

اولتیماتوم به نگین خودرو

کارگر همچنین در پاسخ به انتقاد مطرح شده در خصوص اقدام شرکت نگین خودرو در واردات محصولات رنو از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران به جای تولیدات اصلی رنو، خاطرنشان کرد: اگرچه ورود برخی از خودروهای رنو از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران درست است، اما از نظر ما این کار تایید نمی‌شود؛ بنابراین در حال بررسی هستیم تا از این به بعد محصولات رنو از منابع اصلی وارد ایران شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر شریک تجاری ما در واردات به ایران روند واردات از کشورهای حاشیه خلیج فارس را اصلاح نکند، ما شریک دیگری را برای واردات خودرو به ایران جایگزین خواهیم کرد. محصولات رنو نباید از حاشیه خلیج فارس وارد ایران شود، زیرا مشتری رنو در ایران باید محصولات را با بالا‌ترین کیفیت و استانداردهای رنو از منابع اصلی دریافت کند، نه محصولاتی که با استانداردهای کشورهای حاشیه خلیج فارس تولید می‌شود.

منبع : شفاف



تاريخ : جمعه 1390/12/05 | | نويسنده : کامبیز

امکانات

T2

T3

Full

ایربگ 6 عددی

4 عدد

ABS +EBA

ESP

 

 

سیستم نگهدارنده در سربالایی + تثبیت سرعت در سرپایینی بر 4 کیلومتر بر ساعت

 

 

کروز کنترل

رینگ 17

رینگ 18

 

 

سیستم صوتی بوز

Radio + CD

Radio + CD

صندلی چرمی

 

 

آفتابگیر با آینه بدون چراغ

 

آفتابگیر با آینه با چراغ

 

 

آینه های برقی

لامپ هالوژنی

 

لامپ زنون با شیشه شور چراغ جلو

 

 

سپرهای همرنگ بدنه

تهویه دوگانه

دریچه قابل تنظیم کولر برای سرنشینان عقب

کنسول چند کاربردی

 

ترمز دستی برقی

آینه برقی تاشو

 

 

سقف پانوراما

 

با تشکر از آقای بهرامی در ارسال این مطلب

 



تاريخ : یکشنبه 1390/08/29 | | نويسنده : کامبیز



تاريخ : سه شنبه 1390/06/15 | | نويسنده : کامبیز

نوع فایل : PDF

نوع زبان : فارسی

حجم فایل : 5.15 MB

تعداد صفحات : ۲۱۸ صفحه

نوع صفحات : رنگی

مرجع : سایت شرکت سایپا یدک

--------------> دانلود



تاريخ : سه شنبه 1390/03/17 | | نويسنده : کامبیز

به گزارش بازتاب آنلاین ، مير جواد سليماني قائم مقام مدير عامل ايران خودرو در کيفيت و توسعه محصول، با بيان اين مطلب گفت: هماهنگي لازم در اين خصوص صورت گرفته تا زمينه هاي مناسب براي توليد مدل هاي مختلف بر روي پلتفرم X90 انجام شود و ايران خودرو در اين مورد از آمادگي لازم برخوردار است.

وي افزود: وانت تندر90 در ايران خودرو توليد خواهد شد و موافقت نامه آن با شرکت رنو پارس منعقد شده است که اميد مي رود تا پايان سال جاري اين خودرو به بازار عرضه شود.
سليماني تصريح کرد: شرکت ايران خودرو با هدف تامين هر چه بيشتر نياز مشتريان خود در سال جاري برنامه توليد 45 هزار دستگاه تندر90 به صورت دوگانه سوز و بنزين سوز را در دستور کار خود قرار داده است.
وي در همين حال به برنامه روزانه توليد تندر90 در ايران خودرو اشاره و اضافه کرد: شرايط توليد تندر90در ايران خودرو با تميهداتي که در اين مورد اتخاذ شد مطلوب است و هم اکنون روزانه 90 دستگاه تندر90 توليد مي شود که اين رقم تا پايان سال جاري افزايش خواهد يافت.
قائم مقام مديرعامل ايران خودرو، توليد قطعات با کيفيت را از ديگر برنامه هاي شرکت رنو پارس دانست و گفت: با تاکيد مديرعامل شرکت سايکو، تيمي براي رسيدگي به روند توليد قطعات تندر با توجه به استاندردهاي رنو پارس تشکيل شده است که اين تيم بر نحوه توليد قطعات در شرکت هاي قطعه ساز نظارت خواهد کرد.
وي وضع کيفي تندر90 ايران خودرو را مطلوب ارزيابي کرد و افزود: براساس ارزيابي هاي صورت گرفته در دو ماهه اول سال جاري، تندر90 ايران خودرو در گريد A+ قرار گرفت.
سليماني خاطرنشان کرد: قرار است در سال جاري شش هزار دستگاه تندر90 به عراق صادر شود که اين تعداد تا 10 هزار دستگاه قابل افزايش است.

منبع: بازتاب آنلاین



تاريخ : شنبه 1390/02/24 | | نويسنده : کامبیز

مدیرعامل شرکت رنوپارس با بیان اینکه حضور «ساندرو» در بازار خودرو ایران قطعی است، گفت: بین 18 تا 24 ماه دیگر، تولید این محصول در پارس خودرو آغاز خواهد شد.

پیمان کارگر افزود: توافقات لازم برای تولید «ساندرو» در پارس خودرو انجام گرفته است، اما با این حال حدود دو سال طول می‌کشد که این محصول وارد بازار خودرو ایران شود.
وی با تاکید بر اینکه «ساندرو» در دو مدل تولید و عرضه خواهد شد، ادامه داد: مدل اول این محصول حالتی کاملا سواری مانند دارد، اما مدل دوم آن نسبت به مدل اول از شاسی بلندتری برخوردار است. مدیرعامل رنوپارس اگرچه از بیان قیمت دقیق «ساندرو» خودداری و آن را به زمان دیگری موکول کرد، اما این محصول را رقیبی برای خودروهای محدوده قیمتی 14 تا 15 میلیون تومان کشور دانست. به گفته کارگر، قیمت «ساندرو» حول و حوش 15میلیون تومان خواهد بود.
این گفته وی در شرایطی است که اگر قرار باشد «ساندرو» دو سال دیگر تولید و عرضه شود، بعید است بتوان آن را با قیمت موردنظر عرضه کرد.
به هر حال تجربه نشان داده که هزینه تولید خودرو در ایران همواره صعودی بوده و تقریبا هیچ کدام از خودروهای داخلی نتوانسته‌اند با قیمت‌های از پیش تعیین شده روانه بازار شوند. تندر-90، تیبا و حتی سمند، از جمله این خودروها به شمار می‌روند و با وجود اینکه قیمت‌های پایینی برای آنها در نظر گرفته شده بود، گران تر از پیش‌بینی‌ها از آب درآمدند.
حال باید دید «ساندرو» نیز به سرنوشت خودروهای موردنظر دچار می‌شود، یا حول و حوش همان 15 میلیون تومان به بازار می‌آید؟ این خودرو باید زودتر از اینها روانه بازار ایران می‌شد، اما حواشی مربوط پروژه X90 (ساندرو بخشی از این پروژه است)، اجازه این کار را تا به امروز نداده است.

 

منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : دوشنبه 1390/02/12 | | نويسنده : کامبیز

رانه نيوز: كمپاني جهاني رنو كه در چند سال گذشته به دنبال حضور بيشتر در بازار ايران بود سرانجام توانست از طريق شركت نگين خودرو محصولات جديدي به بازار ايران عرضه كند.

به گزارش رانه نيوز و پس از حضور مديرعامل جديد رنوپارس در ايران مذاكراتي با سرمايه گذار شركت ايرتويا (شركت واردكننده محصولات تويوتا در ايران) انجام شد كه نتيجه آن ايجاد شركت رسمي «نگين خودرو» به عنوان مسوول فروش و خدمات پس از فروش خودروهاي كمپاني رنو در ايران بود.

پيش بيني مي‌شود با توجه به سابقه ايرتويا، تجهيز مراكز فروش و خدمات پس از فروش خودروهاي رنو به سرعت انجام شود.

نگين خودرو پنج مدل اسکالا( SCALA)، فلوئنس ( FLUENCE)، مگان آر اس (MEGAN RS)،  کولئوس (KOLEOS) و لاتیده (LATITUDE) را در نمايشگاه اصفهان معرفي كرد.

احمد صانعي مدير عامل شرکت نگين خودرو که در هفتمين نمايشگاه صنعت خودرو اصفهان با خبرنگاران سخن مي گفت ضمن اعلام اين خبر افزود: براساس قراردادي که اين شرکت با رنو فرانسه منعقد کرده از بهار سال ۱۳۹۰ پنج مدل از خودروهاي مدل ۲۰۱۱رنو فرانسه توسط شرکت نگين خودرو در بازار ايران عرضه مي شود.

عکس رنو فلوئنس ( FLUENCE)

عکس رنو اسکالا( SCALA)

 

عکس رنو کولئوس (KOLEOS)

 

عکس رنو مگان آر اس (MEGAN RS)

عکس رنو لاتیده (LATITUDE)

 

 



تاريخ : چهارشنبه 1389/12/04 | | نويسنده : کامبیز

ايسنا- شركت خودروسازي رنو فرانسه قصد دارد مدل دوديفرانسيلي خودروي محبوب خود، كليو را توليد كند.

راديو بي.اف.ام گزارش داد كه رنو قصد دارد اين خودرو را بر پايه مدل كپچر خود توليد كند. اين خودرو يك خودروي مفهومي اسپورت دوديفرانسيلي است كه رنو عكس‌هاي آن‌را اوايل ماه جاري به همراه استراتژي جديدش رونمايي كرد.
كپچر شباهت‌هايي با محصول شريك ژاپني رنو يعني دوديفرانسيلي جوك نيسان دارد. پيش‌بيني مي‌شود دوديفرانسيلي كليو در ورژن‌هاي سه و پنج ارائه شوند. نسل جديد كليو قرار است سال 2012 روانه بازار شود. اين خودرو قرار است در پاريس و تركيه توليد شود.

منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : پنجشنبه 1389/03/20 | | نويسنده : کامبیز

روابط‌عمومی ایران‌خودرو- معاون كيفيت و دبير كميته عالي ارتقاي كيفيت گروه صنعتي ايران خودرو خبر داد: مدت گارانتي رنگ تندر90 به پنج سال افزايش مي‌يابد.

كيانوش پورمجيب افزود: براساس تصميم‌هاي گرفته شده در دومين جلسه كميته عالي ارتقاي كيفيت ايران خودرو، ‌مدت گارانتي رنگ خودرو تندر90 از سه به پنج سال افزايش مي‌يابد که شرايط اعمال اين سياست اعلام خواهد شد.
به گفته وي، افزايش مدت گارانتي در جهت خرسندسازي خريداران اين خودرو و در پي بهره‌برداري کامل از خطوط جديد و مدرن رنگ‌آميزي تندر 90 انجام شده است.
پورمجيب افزود: بر اساس گزارش ارزيابي شرکت بازرسي کيفيت و استاندارد ايران، تندر90 ايران خودرو از نظر تزيينات داخلي و خارجي و معيارهايي همچون تعليق و فرمان، با کيفيتي حتي بالاتر از شرکت رقيب به مشتريان عرضه مي‌شود.
وي تاکيد کرد: در بخش‌هاي گوناگون ارزيابي صورت گرفته از سوي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، تندر90 ايران خودرو در معيارهايي همچون صداي غيرعادي، تزيينات داخلي و خارجي و همچنين کيفيت رنگ که از جمله معيارهاي مورد توجه مشتريان ايراني است، شرايط به مراتب بهتري را نسبت به خودرو توليدي شرکت رقيب دارد.
پورمجيب از جمله مهمترين ويژگي‌هاي سالن رنگ تندر90 را تجهيز به سيستم ربات براي پاشش رنگ رويه و آستر (در راستاي افزايش كيفيت محصول و رفع ايرادات ظاهري)، تكنولوژي پايه آب (در راستاي كاهش مشكلات زيست‌محيطي و ارگونوميكي) و سيستم تطهير‌سازي كوره (در راستاي كاهش مشكلات زيست‌محيطي) برشمرد.

منبع:دنیای اقتصاد



تاريخ : دوشنبه 1389/03/17 | | نويسنده : کامبیز
قائم مقام مدير عامل ايران خودرو در محصول و كيفيت گفت: ايران خودرو و شركت رنوي فرانسه در فصل جديدي از يك همكاري دو جانبه زمينه توليد محصولات جديدي را بر پايه پلتفورم ايكس 90 در ايران فراهم مي كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي ايران خودرو، مير جواد سليماني اظهار داشت: تا كنون سرمايه گذاري زيادي در زمينه توليد تندر 90 انجام شده و به همين دليل ايران خودرو آمادگي دارد علاوه بر توليد تندر 90، محصولات ديگري را نيز بر پايه پلتفورم ايكس 90 توليد كند.

وي به اين موضوع اشاره كرد كه مذاكرات دامنه داري بين ايران خودرو و رنوي فرانسه در ماه هاي اخير صورت گرفته كه يكي از نتايج اوليه آن توافق بر سر توليد سه محصول جديد رنو در ايران خودرو است.

قائم مقام مدير عامل ايران خودرو در محصول و كيفيت گفت: ايران خودرو به دليل موفقيت در رعايت معيارهاي فني شركت رنوي فرانسه در سه سال متوالي موفق به دريافت نشان سبز از سوي اين شركت شده و براي چهارمين سال متوالي خود را آماده دريافت اين نشان خواهد كرد.

وي افزود: توسعه كمي و كيفي نمايندگي هاي خدمات پس از فروش تندر در 30 استان كشور كه داراي 120 نمايندگي با پايلوت تندر هستند، موجب شده تا اقبال عمومي براي خريد اين خودرو و ساير محصولاتي كه قرار است در ايران خودرو با همكاري رنو توليد شود مثبت باشد.

سليماني اظهار داشت: ايران خودرو به دليل داشتن يك تجربه موفق همكاري با شركت هايي مانند پژو در مرحله جديدي از يك همكاري رو به گسترش با رنوي فرانسه مي تواند سهم بيشتري از بازار داخلي را در اختيار بگيرد.
منبع: تابناک

تاريخ : چهارشنبه 1388/07/08 | | نويسنده : کامبیز

مدلی جدید از رنو با نام "فلوئنس"

New Renault Fluence

بقیه عکسهای رنو فلوئنس در "ادامه مطلب"



ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه 1388/06/23 | | نويسنده : کامبیز
اولین شباهت مهم این دو، از رده خارج بودن آنها است. p.k که فرانسوی و متعلق به رنو محسوب مي‌شود، سال 80 به خط مونتاژ پارس خودرو آمد و 86 نیز با نام نیو پی‌کی (new p.k)از این شرکت رفت.
ماتیز نیز محصولی کره ای و متعلق به شرکت دوو است که چند سالی را در کرمان موتور روزگار گذراند و با خرید سهام دوو توسط جنرال‌موتورز آمریکا، کرمان خودرویی‌ها مجبور به حذف دوو شدند. اما به مقایسه فنی این دو بپردازیم. p.k از موتوری 1300 سی‌سی برخوردار و به واسطه آن 62 اسب بخار قدرت تولید مي‌کند. این در شرایطی است که ماتيز حجم موتوری اندک یعنی 800 سی‌سی داشته و قدرت خروجی آن تنها51 اسب بخار است.
با این محصول سه سیلندر و 851 کیلوگرمي ‌مي‌توان پدال‌گاز را تا مرز 170 کیلومتر در ساعت فشرد. هر چند در کیلومتر شمار p.k، عدد 180 برای حداکثر سرعت این خودرو حک شده، اما ظاهرا هیچ p.k سواری، بیش از 160 کیلومتر با آن گاز نداده است.

اما نگاهی به مصرف سوخت این دو محصول کوچک بازار خودرو کشور بیندازیم. آن طور که برخی دوستان سابقا p.k سوار مي‌گویند، این خودرو در اتوبان حدود 6/5 لیتر بنزین مي‌سوزاند و در شهر نیز 7/8 لیتر مصرف دارد. این در شرایطی است که ماتیز با توجه به حجم موتور کمتر، برای طی هر صد کیلومتر در اتوبان 2/5 لیتر و در شهر نیز 9/7 لیتر بنزین مي‌سوزاند. نه p.k و نه ماتیز هیچ یک از امکانات ایمنی و رفاهی خاصی برخوردار نبوده و تنها مورد قابل ذکر آنها در این زمینه، کولر این دو است.

در حال حاضر ماتیز را مي‌توان با قیمتی حول و حوش 5/5‌میلیون تومان خریداری کرد. این در حالی است که با 5/3‌میلیون تومان نیز مي‌توان صاحب یک p.k شد. یادتان باشد p.k برای شمایی که تازه گواهینامه گرفته‌اید یا قصد گرفتن دارید، محصول مناسبی به نظر مي‌رسد، چون قطعات آن در بازار فراوان است و ارزان

منبع: بازتاب آنلاین



تاريخ : سه شنبه 1388/04/09 | | نويسنده : کامبیز
  مگان

 آوانته

اگر شما به دنبال خودرويي با محدوده قيمتي 28 تا 31ميليون تومان هستيد دو خودروي مگان 2000سي‌سي اتوماتيك و هيوندا آوانته دنده اتومات مي‌تواند گزينه مناسبي براي شما باشد.

مشخصات فنی هیوندا آوانته اتوماتیک

حجم موتور : ۲۰۰۰ سی سی

تعداد سیلندر : 4

تعداد سوپاپ : 16

حداکثر قدرت : ۱۴۰ اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور : 182 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه

گیربکس : چهار دنده اتوماتیک

طول خودرو : ۴۵۲۵ میلی متر

عرض خودرو : ۱۷۲۵ میلی متر

ارتفاع خودرو : ۱۴۱۵ میلی متر

وزن : 1280 کیلوگرم

ظرفیت باک : 55 لیتر

حداکثر سرعت : ۲۱۰ کیلومتر در ساعت

سایز لاستیک : 185/65 R15

امکانات هیوندا آوانته اتوماتیک

سیستم ترمز ABS- آئینه های برقی - کولر- فرمان هیدرولیک-گرمکن شیشه عقب- کیسه هوا 2 عدد برای راننده و سرنشین- قفل مرکزی کنترل از راه دور- سیستم ضد سرقت -رادیو پخش همراه با CD- شیشه های برقی-آنتن برقی- کامپیوتر سفری

 مشخصات فنی مگان ۲۰۰۰

حجم موتور : ۲۰۰۰ سی سی

تعداد سیلندر : 4

تعداد سوپاپ : 16

حداکثر قدرت : ۱۳۶ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور : ۱۹۱ نیوتن متر

حداکثر سرعت : 195 کیلومتر در ساعت

ظرفیت باک : ۶۰ لیتر

وزن خالص : ۱۳۷۰ کیلوگرم

طول خودرو : 4498 میلی متر

عرض خودرو : 1777 میلی متر

ارتفاع : 1460 میلی متر

گیربکس : چهار دنده اتوماتیک

امکانات مگان ۲۰۰۰

شیشه های برقی-آئینه های برقی همراه با گرمکن - رادیو پخش همراه با CD - کارت کلید هوشمند رنو- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک-کیسه هوا 6 عدد (سرنشین جلو  -سرنشین عقب-پرده ای)-کامپیوتر سفری-سیستم ترمز ABS- فرمان هیدرولیک- گرمکن شیشه عقب- سیستم ضد سرقت

اين دو خودرو كه يكي از آنها مدتي است مونتاژش در كشور آغاز و ديگري به تازگي وارد خط توليد شركت پارس‌خودرو شده، علاوه بر آنكه در يك محدوده قيمتي قرار دارند از لحاظ فني نيز داراي شباهت‌هايي هستند. شركت پارس‌خودرو كه ابتدا مونتاژ مگان 1600سي‌سي در نوع دستي را آغاز كرده بود اواخر سال گذشته مونتاژ مدل 2000اين خودرو را نيز در دستور كار قرارداد، بدين ترتيب واردات اين خودرو در هر دو مدل متوقف شد. بر همين اساس هر دو خودرو به موتور 2000سي‌سي مجهز هستند. با اين تفاوت كه مگان با اين موتور توانايي توليد 136 اسب بخار قدرت را دارد، اما آوانته با همين موتور مي‌تواند 140 اسب بخار قدرت توليد كند.

بقیه عکسها و مطالب در "ادامه مطلب"



ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه 1388/02/24 | | نويسنده : کامبیز
مگان
پارس ELX

مشخصات فنی و تجهیزات خودروی مگان با موتور 1600 سی سی

حجم موتور 1600 سی سی 16 سوپاپ
حداکثر قدرت 6000/115 hp/rpm
حداکثر سرعت 193 km/h
گیربکس 5 سرعته معمولی
سیستم فرمان الکتریکی
سیستم ترمز ABS+EBV+EBA
ظرفیت صندوق عقب 52/. متر مکعب
سایز تایرها 65/195 R 15
دارای کارت کلید هوشمند رنو و قفل مرکزی
سیستم صوتی رادیو+کاست
سیستم تهویه مطبوع 4 سرعته دستی
دارای 2 کیسه هوای جلو
شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت 1/11 ثانیه
میزان آلاینده های خروجی در حد استاندارد EURO III
 
مشخصات فنی و تجهیزات خودروی پارس ELX با موتور 1800 سی سی

مدل موتور : XU7JP4/L4
حداكثر سرعت : 192 KM/HR
حجم موتور : 1761cc
سيستم سوخت رساني : انژكتوري
حداكثر توان موتور : 110 HP در5500 دور بر دقيقه
حداكثر گشتاور: 155 Nm در 4250 دور در دقيقه
شتاب از صفر تا 100 كيلومتر در ساعت : 11 ثانيه

ظرفیت باک : 66 لیتر
تنظيم كننده تابش نور چراغ جلو در تمام حالات
سيستم تهويه مطبوع دستی
شيشه بالابر درهای جلو و عقب و آيينه بيرونی برقی
سيستم قفل مركزی با در اتاق بار يا در صندوق

سیستم فرمان هیدرولیک

سنسور دنده عقب

سیستم ضد سرقت

صندلی برقی راننده و سرنشین جلو

گرم کننده و سرد کننده صندلی های جلو

سیستم هشدار دهنده

رینگ های آلومینیومی

اولين شباهت اين دو، هموطن بودن آنها است، هرچند پارس را ايران‌خودرويي‌ها با تغيير شكل پژو 405 متولد كردند؛ اما به هر حال آرم پژو روي آن حك شده و بايد پارس را فرانسوي دانست. مگان هم البته در پارس خودرو به مونتاژ مي‌رسد و يك رنويي به حساب مي‌آيد.
اين محصول كه فعلا نوع دنده‌اي 1600 سي‌سي آن ميهمان قديمي‌ترين خودروساز ايران است به واسطه اين موتور 115 اسب بخار قدرت توليد مي‌كند؛ در حالي كه پارس ELX با حجم موتور 1800 سي‌سي خود توانايي توليد 110 اسب بخار قدرت را دارد مگان هرچند با ظاهر اسپرت مانند خود، پرسرعت‌تر از پارس به نظر مي‌رسد، اما بين حداكثر سرعت آن با هموطن‌اش تفاوت خاصي نيست، به نحوي كه پشت فرمان مگان مي‌توان پدال گاز را تا مرز 193 كيلومتر در ساعت فشرد و با پارس نيز مي‌شود تا 195 كيلومتر در ساعت گاز داد.
اين دو اگر در مسيري با شرايط يكسان كورس بگذارند، نماينده پژو در عرض 9 ثانيه به شتاب صد كيلومتر مي‌رسد و هموطن‌اش 6/2 ثانيه بعد به اين شتاب خواهد رسيد؛ اما به سراغ مصرف سوخت اين دو فرانسوي برويم، پارس در كل محصول پرمصرفي به حساب آمده و پرخورتر از مگان است؛ به نحوي كه در هر صد كيلومتر سيكل تركيبي 2/8 ليتر بنزين مي‌بلعد و مگان در همين سيكل 1/7 ليتر سوخت مي‌سوزاند.
اين در حالي است كه هر دو، استاندارد يورو 3 را پاس مي‌كنند. نگاهي به امكانات ايمني و رفاهي مگان و پارس از اوضاع بهتر سوژه رنويي ما حكايت دارد؛ به نحوي كه مگان علاوه بر ترمز ABS، از شش ايربگ بهره برده و به شيشه بالابر برقي، سيستم تهويه مطبوع و همچنين صفحه كامپيوتري مجهز است؛ اما در پارس خبري از ايربگ و صفحه كامپيوتري نيست. از نظر طراحی داخلی و طراحی جلو داشبورد مگان از طراحی بروز تری نسبت به پارس برخوردار است. در حال حاضر پارس ELX با قيمت 23ميليون و 500هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسد و مگان 1600 سي‌سي دنده‌اي به رغم آنكه قيمتي برابر با 25ميليون تومان در كف كارخانه دارد، اما به لحاظ ركود اين روزهاي بازار خودرو كشور، مي‌توان آن را در محدوده قيمتي پارس ELX نيز در بازار خريداري كرد.

با توجه به مشخصات این دو خودرو و محدوده قیمتی آنها که در بالا به آنها اشاره شد، نظر شخصی نویسنده مگان ۱۶۰۰ می باشد.

مگان

پارس ELX