تاريخ : پنجشنبه 1392/12/15 | | نويسنده : کامبیز
فرارو- جدیدترین مدل مازارتای یعنی مازاراتی Alfieri در نمایشگاه ژنو 2014 رونمایی شد و صدمین جشن تاسیس این برند تکمیل شد. مازاراتی Alfieri چشم اندازی نو برای اینده مازارتی خواهد بود و این شرکت امیدوار است این خودرو بتواند کانسپتی موفق را روانه بازار کند.
 
این خودرو توسط تیم طراحی مازاراتی در تورین طراحی شده است و در چند سال اخیر تحت شدید ترین حربه های امنیتی بوده تا این طرح مخفی بماند.
 
در زیر بدنه زیباي خودرو یک موتور 4.7 لیتری 8 سیلندر وجود دارد که میتواند 460 اسب بخار توان را در 7000 دور و 520 نیوتون بر متر گشتاور را در 4750 دور تولید کند.
 
سیستم انتقال قدرت مازارتی Alfieri یک سیستم 6 سرعته الکتریکی است که با دیفرنسیال لغزشی محدود در عقب تکمیل می‌شود. سرعت این خودرو تنها با یک ترمز سرامیکی کربنی دیسکی به همراه کالیپر های آبی رنگ می‌شکند.

منبع : فرارو



تاريخ : شنبه 1391/01/26 | | نويسنده : کامبیز

اين خودروي مازراتي داراي 800 اسب بخار قدرت مي باشد و قادر است تا سرعت 390 كيلومتر بر ساعت پيشروي كند. مازراتي MC12 شتاب صفر تا صد آن 3/2 ثانيه و صفر تا سيصد كيلومتر آن 19 ثانيه است

منبع: بازتاب آنلاین



تاريخ : دوشنبه 1390/10/12 | | نويسنده : کامبیز

آخرین نیوز: مازراتی قصد دارد یک نسخه اختصاصی از GranTurismo S را به تعداد محدود ارایه کند.این خودرو با رنگ آبی منحصر به فرد قرار است تنها 12 نسخه ساخته شود.

ویژگی های خاص این خودرو رنگ آن با ساختار فیبرو کربن ، طراحی آینه ها و چرخ های 20 اینچی آن است.

فضای داخلی این خودرو نیز لوکس و با ویژگی های خودروهای لوکس مازراتی طراحی شده است.

مازراتی قیمت این خودرو را هنوز مشخص نکرده است.




تاريخ : شنبه 1389/11/02 | | نويسنده : کامبیز

برادران Maserati به نامهاي ALfieri , Bindo , Ettore , Ernesto , Mario بر اثر علاقه بسيار زيادي كه به مسابقات اتومبيل راني داشتند در سال 1926 اولين اتومبيل 1500cc خود را ساختند.Alfieri توانست با اين اتومبيل در مسابقات Florio پيروز شود.
برادران Maserati با طرح هاي جديد خود همواره در مسابقات پيروز مي شدند.در دهه 1930 اين خانواده تصميم به توليد اتومبيل هاي جاده اي گرفتند كه از اين اتومبيل ها تعداد بسيار كمي توليد كردند.

در سال 1932 , Alfieri در يك حادثه اتومبيل راني جان خود را از دست داد.

Mario چون به هنر علاقه زيادي داشت برادران خود را ترك كرد و هنر را پيشه خود قرار داد.
پس از آن , برادران Maserati با عقد قراردادي 10 ساله با يك شركت صنعتي به نام Orsi در زمينه توليد اتومبيل هاي مسابقه اي به فعاليت پرداختند.با ملحق شدن برادران مازراتي به Orsi اين كمپاني جديد شخصي ب نام Colombo را كه قبلا در كمپاني هايي مانند Alfa Romeo و Ferrari فعاليت داشت , به خدمت گرفت.
مدل 250F در سال 1953 طرلحي شد.
اين اتومبيل فرمول يك بهنوان يكي از بهترين مدلهاي مسابقه اي دهه 1950 شناخته شد و رانندگان مشهور بسياري با استفاده از آن به پيروزي دست يافتند.
بطوريكه در سال 1957 اين اتومبيل توانست پنجمين مقام بزرگ قهرماني جهاني خود را كسب كند.

چون رانندگان اتومبيلهاي مسابقه اي اين كمپاني در تصادفات صدمه بسياري مي ديدند , فروش كمپاني پائين آمد و شديدا دچار مشكلات مالي شد. در نتيجه كمپاني تصميم گرفت تا از نو به طراحي اتومبيلهاي مسابقه اي و نيز به طراحي اتومبيلهاي جاده اي بپردازد.
در سالهاي 1966 و 1967 , Maserati موتوري V12 و 3000cc توليد كرد كه اين موتور در چند مسابقه Grand Prix موفق به كسب مقام شد.
در سال 1969 , Orsi مديريت Maserati را به كمپاني Citroen فرانسه فروخت.


مازراتي براي كمپاني Citroen موتوري V6 طراحي كرد كه يكي از قابل توجه ترين موتورهاي Citroen مي باشد. در اواسط دهه 1970 با كم شدن فروش موتورهاي V6 , كمپاني Citroen تصميم به فروش Maserati گرفت. اماكسي براي خريد ان اقدام نكرد تا اينكه اين كمپاني توسط دولت ايتاليا خريداري شد.
كمپاني در سال 1982 دوباره به سود دهي رسيد.در آن سال 2265 دستگاه اتومبيل توليد كرد كه اين مقدار 5 برابر تمام توليدات كمپاني در طول حياتش تا آن زمان بود.
كمپاني مازراتي هم اكنون نيز به توليدات خود ادامه ميدهد.